خودرو روی دور گرانی/ آخرین قیمت

بازارگرمی به شیوه فروش چندمدله و کاهش عرضه برخی خودروهای پرمشتری داخلی توسط خودروسازان، این خودروها را از ۴۰تا ۴۷۰ هزار تومان گران کرد.

به گزارش ریسک نیوز،بازار خودرو در حالی هنوز با رکود دست و پنجه نرم می‌کند که از چندی پیش خودروسازان داخلی کاهش عرضه برخی خودروهای بازارپسند را در دستورکار قرار داده‌اند. به‌رغم برخی هشدارها طی چند‌ماه گذشته عرضه قطره‌چکانی برخی مدل‌های خودرو در بازار توسط خودروسازان داخلی زمینه افزایش قیمت را فراهم کرده و دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار خودرو مانند شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز به‌راحتی از کنار آن رد شدند.

این شرایط موجب افزایش قیمت برخی خودروها در بازار و ناگزیری مشتریان به خرید خودرو از دلالان و واسطه‌ها شده و از سوی دیگر خودروسازان نیز با اتخاذ شگرد جدیدی برای فروش خودرو تلاش می‌کنند تا شرایط تازه‌ای را برای ترغیب مشتریان به خرید این خودروها و فروش بیشتر فراهم کنند.

بر این اساس پس از روزها تأخیر در عرضه مدل‌های پرطرفدار خودرو از سوی خودروسازان به بازار، اکنون شرایط فروش برای برخی مدل‌های خودرو ازجمله تندر اعلام شده که براساس آن، ۳شیوه فروش نقدی، پیش‌فروش و اقساطی درنظر گرفته شده است. این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد افزایش یافته و تجربه نیز نشان داده درصورتی که قیمت خودرو در بازار بالا رود به‌دلیل ضعف نظارت دستگاه‌های متولی به این راحتی‌ها پایین نخواهد آمد.

با وجود تأکید شورای رقابت و شرکت‌های خودروسازی بر حذف فاصله قیمتی خودروهای داخلی در کارخانه و بازار آزاد، بررسی‌های خبرگزاری مهر نشان می‌دهد که هنوز اختلاف قیمت بین کارخانه و بازارآزاد برای برخی مدل‌های خودرو وجود داشته و در برخی موارد نیز دلالان به‌شدت وارد عمل شده و بازار سیاهی را شکل می‌دهند که به ضرر مشتریان است به‌نحوی که قیمت سمند ال‌ایکس ۴۰‌هزار‌تومان در کارخانه افزایش داشته و هر دستگاه تیبا۲ نیز با افزایش ۴۷۰ هزار تومانی قیمت در کارخانه مواجه شد است.

افزایش ۳ درصدی قیمت خودرو
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد اعلام کرد: اکنون افزایش ناملموسی در قیمت خودروها آغاز شده و مشاهده می‌شود که انواع خودرو داخلی و خارجی بین ۱تا ۳درصد گران شده است. افزایش ناملموس قیمت برخی خودروها هنوز رسانه‌ای نشده و آثار خود را نشان نداده اما امید می‌رود که با شیبی ملایم تقاضا برای خرید افزایش پیدا کرده و بازار به تعادل رسیده و از رکود نیز خارج شود. حمیدرضا حیدری با بیان اینکه دایر کردن جمعه بازار خودرو بدون نظارت کارشناسی زمینه برخی کلاهبرداری را فراهم کرده است به تسنیم گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در خرید و فروش اتومبیل وجود دارد کلاهبرداری‌هایی است که در معاملات بدون چارچوب انجام می‌گیرد و اتحادیه نیز نمی‎تواند آنها را پیگیری کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  −    =  22