تهدید صنعت بیمه با نرخ‌شکنی‌های غیر اصولی

بیانیان مطرح کرد؛

مدیرعامل بیمه آرمان درباره نرخ‌شکنی‌های شرکت‌های بیمه برای رقابت با یکدیگر گفت: نرخ‌شکنی‌های غیراصولی و کارشناسی در این صنعت موجب کاهش توان شرکت‌ها در انجام تعهدات و خسارت‌ها به مردم می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،علیرضا بیانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه نرخ‌شکنی‌های شرکت‌های بیمه در ابتدا زیان و خسران شرکت‌ها را در پی دارد و در نهایت موجب زیان مردم می‌شود، افزود: نرخ‌ بیمه‌نامه‌ها بر اساس میزان مورد درخواست برای خسارات رخ داده تعیین می‌شود و سپس هزینه‌های سربار و پرسنلی نیز به آن افزوده خواهد شد بنابراین کاهش نرخ‌ها در هر رشته مورد فعالیت موجب زیان و خسران خواهد بود؛ چیزی که اکنون در صنعت بیمه می‌توان آن را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: گاهی نرخ‌شکنی‌ها در صنعت بیمه بر اساس محاسبات غیراصولی است و شرکتی که گام نخست در این مسیر را برداشته است، ناگزیر گام‌های بعد را نیز بر می‌دارد و در نهایت به جایی می‌رسد که نرخ در صنعت به هیچ وجه کارشناسی نیست و این آغاز زیان‌های هنگفت خواهد بود.

مدیرعامل سابق بیمه توسعه درباره آزادسازی نرخ بیمه‌نامه‌ها نیز عنوان کرد: با آزادسازی نرخ‌ها موافقم اما این اقدام باید مرحله به مرحله انجام شود تا بازار بتواند خود را با آن وفق دهد.

بیانیان تاکید کرد: خوشبختانه اکنون با رویکرد بیمه مرکزی، مشکلات ناشی از تخفیفات بالای شرکت‌های بیمه که به طرق مختلف در اختیار بیمه‌گران قرار می‌گرفت، مرتفع شده است و در نهایت شرکت‌های بیمه می‌توانند تا سقف 2.5 درصد تخفیف را در نظر بگیرند.

وی درباره رویکرد شرکت‌های بیمه در بیمه شخص ثالث اظهار کرد: شخص ثالث 50 درصد پرتفوی صنعت بیمه را تشکیل می‌دهد که اگر نرخ‌شکنی در رشته‌ای با این ضریب خسارت کنترل نشود یقینا دچار آشفتگی شدید در بازار خواهیم شد و باید شاهد خسارت‌های هنگفت در این حوزه باشیم.

مدیرعامل بیمه آرمان عنوان کرد: نرخ‌شکنی‌های غیراصولی در صنعت بیمه در ابتدا گریبان شرکت بیمه را می‌گیرد اما در مرحله بعد خسارت آن به کل جامعه تعمیم داده می‌شود و در نهایت نیز مردم باید بدانند که این نرخ‌شکنی‌ها، عدم انجام تعهدات مربوط به خسارت را از سوی بیمه‌گران به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

40  −  35  =