بهای سکه طلا عقب نشینی کرد

در حالی دیروز بازار نقدی و آتی سکه با افت قیمت رو به رو شدند که روز جمعه اونس در پی روند نزولی با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۳۴۲ دلار رسیده بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از جام نیوز،بررسی معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا نشان می دهد، سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 115 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.66 درصدی را تجربه کرد. 

سکه تحویل آبان ماه با افت 0.63 درصدی به قیمت یک میلیون و 127 هزار تومان رسید. قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 140 هزار تومان معامله و با کاهش 0.55 درصدی روبرو شد. 

تحویل اسفند نیز با 0.67 درصد افت به قیمت یک میلیون و 153هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و 172 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/67 درصدی را به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 5 هزار و 128 قرارداد و ارزش آن به بیش از 598 میلیارد ریال رسید.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

در بازار نقدی روز شنبه ، نزول قیمت اونس طلا باعث شد تا بهای طلا و سکه در بازار داخل در اولین روز هفته با کاهش همراه کرده و هر گرم طلا 600 تومان از ارزشش را از دست بدهد.

روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی با افت 6 هزار تومانی یک میلیون و 115 تومان به فروش رسید.
نیم سکه نیز در این بازار یک هزار تومان کاهش یافت و 561 هزار تومان معامله شد و ربع سکه با افت هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر نیز به ترتیب 291 و 182 هزار تومان عرضه شد.

در بازار طلا نیز ، طلا فروشان هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت با 113 هزار و 500 تومان به فروش رساندند که نسبت به آخرین روز هفته قبل 600 تومان کاهش داشت.

هر مثقال طلای 17 عیار نیز در بازار تهران با 2800 تومان افت ، 491 هزار و 800 تومان معامله شد.

اونس جهانی در انتظار اخبار مهم

اما در بازارهای جهانی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی عملکرد بانک مرکزی آمریکا و اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو را برای تعیین نرخ بهره بانکی این کشور بر قیمت اونس طلا حائز اهمیت می دانند.
روز جمعه این هفته رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست جکسون هول سخنرانی خواهد کرد که مهمترین رویداد این هفته برای بازار طلا محسوب می شود.

از سال 1978 میلادی هر سال در ماه آگوست ، فدرال رزرو کانزاس سیتی میزبان نشست تخصصی اقتصادی درباره مسائل مهم پولی و مالی آمریکا و جهان است و مقامهای ارشد بانکهای مرکزی جهان، وزرای دارایی ، اساتید دانشگاه و فعالان بازارهای مالی در این نشست شرکت کرده و درباره مسائل مهم روز اقتصاد آمریکا و جهان بحث و تبادل نظر می کنند.

صدا و سیما

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =