رشد ۱۶۰ درصدی سود ترکیبی صنعت بیمه عربستان

صنعت بیمه عربستان سودی در نیمه نخست سال جاری میلادی به سود ترکیبی ۸۳۹ میلیون ریال عربستان (۲۲۴ میلیون دلار) دست یافته است.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه به نقل از منا اینشورنس،‌ طبق گزارش رسانه‌های عربستانی 34 شرکت بیمه فعال در عربستان گزارش دادند که در نیمه نخست سال جاری میلادی به سود خوبی دست یافته اند که در قیاس با همین زمان در سال گذشته حاکی از رشد 160 درصدی است.

شرکت بیمه "تعاونی" در این کشور در این بخش بیشترین سود خالص را کسب کرده است. طبق این گزارش، این شرکت از ماه ژانویه تا ژوئن 305 میلیون ریال سود در کارنامه عملیاتی خود ثبت کرده است. این نشان می دهد سود ترکیبی این شرکت در مقایسه با همین بازه زمانی در سال 2015، 36 درصد رشد داشته است.

در این فهرست در رده دوم شرکت "بوپا عربیا" قرار دارد. این شرکت نیز با 21 درصد رشد، از اول سال جاری تاکنون 176.9 میلیون ریال سود خالص داشته است.

در این گزارش آمده است، از میان شرکت های فعال در این کشور، 26 بیمه گر شاهد افزایش سود خود در نیمه نخست سال جاری بودند و هفت شرکت اعلام کردند که در این بازه زمانی سود هفت شرکت کاهش داشته است. در همین حال، 9 شرکت نیز شاهد کاهش زیان های مالی خود بوده اند.

همچنین میزان حق بیمه ثبت شده خالص در نیمه نخست 2016 با هفت درصد رشد به 20.77 میلیارد ریال سعودی رسیده است. در این میان 18 شرکت اعلام کرده اند که تولید ناخالص داخی آنان کاهش داشته است و 16 بیمه گر شاهد روند کاهشی تولید ناخالص داخلی خود بوده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

98  −    =  90