کشف مجسمه های تقلبی در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: مجسمه بدل شبیه به مجسمه های هخامنشی ،از جنس طلا و منقوش به خط میخی در همدان کشف شد.

به گزارش ریسک نیوز، رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: مجسمه بدل شبیه به مجسمه های هخامنشی ،از جنس طلا و منقوش به خط میخی در همدان کشف شد.رضا زارعی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی همدان در راستای مبارزه با قاچاقچیان و مخلان اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه اشخاصی ساکن همدان در امر خرید و فروش اشیاء باستانی و عتیقه فعالیت گسترده دارند، دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با ذکر اینکه شناسایی محل نگهداری و معامله صورت گرفت گفت: با هماهنگی مقام قضائی 2 تیم از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی به صورت نامحسوس به محل معامله اعزام شدند.

وی افزود: ماموران دقایقی پس از حضور در محل در یک اقدام غافلگیرانه یک دستگاه خودرو زانتیا را متوقف و چهار نفر سرنشین آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو سه فقره مجسمه عتیقه که در داخل یک گونی برنج جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ زارعی اظهار کرد: پس از استعلام از سازمان میراث فرهنگی همدان، مشخص شد اقلام کشف شده بدل و تقلبی شبیه به مجسمه های هخامنشی و تاریخی و از جنس طلا است.وی افزود: متهمان قصد فروش این اشیاء را به مبلغ 10 میلیارد ریال داشتند که در این عملیات پلیسی دستگیر و در به دادسرای همدان اعزام شدند.

 

منبع: دانشجو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

28  −    =  24