مخالفت هیات مدیره بیمه ایران با واگذاری هتل عباسی اصفهان

مدیرعامل هتل عباسی اصفهان اعلام کرد: طرح واگذاری سهام این هتل به سازمان میراث فرهنگی و یا بخش خصوصی واقعیت ندارد.

به گزارش ریسک نیوز،  جمال زندی، مدیرعامل هتل عباسی اصفهان در گفتگو با  «نسیم آنلاین» کل سهام این هتل و کاروانسرای عباسی را متعلق به شرکت دولتی بیمه ایران دانست و اعلام داشت که طرح واگذاری سهام این هتل به سازمان میراث فرهنگی و یا بخش خصوصی واقعیت ندارد.

زندی اذعان داشت که بیمه ایران، هتل  عباسی اصفهان را یک برند خوب برای  خود می داند و تصریح کرد که هرگاه بحث واگذاری هتل عباسی  مطرح شده مدیر عامل و اعضای  هیات مدیره بیمه ایران موافق این امر نبوده اند.

به گفت وی، اگر هتل عباسی اصفهان زیان ده بود، بیمه ایران نگهداری این هتل را پیگیری نمی‌کرد و افزود که این هتل سودده بوده اما نگاه بیمه ایران به آن ارزشی بوده و هیچگاه مدیران بیمه ایران به دنبال کسب سود از هتل نبوده اند.

مدیر عامل هتل عباسی اصفهان اذعان داشت که بخش خصوصی همواره برای خرید این هتل ابراز علاقمندی کرده اما شرکت بیمه ایران وارد بحث واگذاری هتل نشده و حتی برای  این امر تشکیل جلسه هم نداده است.

وی بیان داشت که  اگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند به بناهای قدیمی دیگر رسیدگی کند.

زندی، میزان مسافران و گردشگران سالانه که در این هتل پذیرش می‌شوند را یکصد هزار نفر برشمرد که نیمی از آنها مسافران خارجی هستند و ادامه داد که در برخی از فصول تقاضای  مسافران  برای  استقرار در هتل عباسی  آنچنان زیاد بوده که  توان پاسخگویی به آنها وجود ندارد.

مدیرعامل هتل عباسی اصفهان، با بیان اینکه بخش اندکی از منابع درآمدی هتل عباسی اصفهان به بیمه ایران اختصاص می یابد گفت که  هزینه نگهداری هتل عباسی بسیار زیاد است.

به گفته وی، بیمه ایران به هتل عباسی به عنوان یک بنگاه  اقتصادی نگاه نمی‌کند چرا که کمتر از ۲۰ درصد از درآمدهای هتل به  بیمه ایران اختصاص  می یابد.

زندی افزود: گاهی در برخی  از فصول سال  درصد درآمدهای  این هتل  به بیمه ایران حتی  به صفر در صد می رسد و آنهم به دلیل  هزینه سنگین نگهداری  هتل است.

گفته می شود که براساس صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به پایان سال 93 مطالبات معقوق شرکت بیمه ایران 2200 میلیارد تومان بوده که تا اکنون 700 میلیارد تومان از این معوقات،از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت شده است.

جالب تر اینکه به نظر می رسد شرکت بیمه ایران دستکم ۲۰۰ میلیارد تومان کسر ذخیره داشته باشد ، هر چندخود بیمه ایران معتقد است این عدد ناشی از  اختلاف حسابرس در حوزه ثالث بوده وآنها اشتیاق دارند تا  این میزان کسری ذخایر شناسایی شود ولی  نه حسابرس توانسته شناسایی کند ونه خود ما. به مفهوم عامیانه بیمه ایران توان پرداخت تعهدات روزانه خود را دارد اما اگر شاخص های فنی و تئوریک توانگری مالی در نظر گرفته شود، متاسفانه وضعیت منفی است!

گفتنی است هتل عباسی اصفهان  از سال 1336 تحت مدیریت بیمه ایران اداره می‌شود.
منبع / نسیم انلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  9