فروش چک های سرقتی در آگهی روزنامه/ هر برگ چک ۱۵۰ هزار تومان

مرد جوانی که با شناسنامه جعلی دهها دسته چک گرفته و آنها را از طریق آگهی روزنامه می فروخت، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،دوازدهم تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 107 فلسطین  به ماموران اعلام داشت که فردی ناشناس با سوء استفاده از شناسنامه اش اقدام به گرفتن دسته چک از چندین شعبه بانکی و در ادامه صدور آنها در بین کسبه ی بازار کرده است.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل اوراق بهادار" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

شاکی 53 ساله  پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش برای گرفتن تسهیلات مالی به یکی از شعبات بانکی نزدیک محل کار خود رفته بودم اما در زمان انجام امور اداری، از سوی بانک اعلام شد که امکان ارائه این تسهیلات به بنده وجود ندارد. زمانیکه علت را جویا شدم عنوان شد که چند ده فقره چک بانکی از حساب های بنده صادر شده است که هیچکدام از آنها قابل وصول نبودند. این موضوع در حالی از سوی بانک اعلام شد که بنده تاکنون هیچ اقدامی برای دریافت دسته چک نکردم. با مراجعه به چند شعبه بانکی مختلف در سطح شهر تهران متوجه شدم که فردی حدودا 40-35 ساله با سوء استفاده از مدارک شناسایی و نهایتا جعل مشخصات بنده اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختلف بانکی و دریافت چندین دسته چک کرده است. 

کارآگاهان با شناسایی دهها فقره چک بانکی و در ادامه ی اقدامات خود موفق به شناسایی تعدادی از استفاده کنندگان از چک ها شدند. در تحقیقات پلیسی از این افراد مشخص شد که چک ها ازطریق آگهی روزنامه ها و به مبلغ هر چک 100 تا 150 هزار تومان به آنها فروخته شده است. 

در تحقیقات از شاکی پرونده نیز مشخص شد که منزل سابق وی در منطقه کن ، سال گذشته مورد سرقت قرار گرفته و برابر سوابق پرونده  سرقت منزل، مدارک شناسایی متعلق به شاکی در آن زمان سرقت شده است. 
 

فروش چک های سرقتی در آگهی روزنامه/ هر برگ چک 150 هزار تومان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  6  =