اعلام حمایت تد کروز از ترامپ

سناتور تگزاس و نامزد شکست خورده جمهوریخواهان در رقابتهای مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا حمایت خود را از راهیابی دونالد ترامپ به کاخ سفید اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بی بی سی، تد کروز سناتور تگزاس و نامزد شکست خورده جمهوریخواهان در رقابتهای مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، حمایت خود را از راهیابی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه به کاخ سفید اعلام کرد.

سناتور کروز با انتشار بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که به وعده خود مبنی بر دادن رأی مثبت به این نامزد جمهوریخواه عمل خواهد کرد و گفت که انتخاب «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات «کاملا غیرقابل قبول است».

وی در بیانیه خود می نویسد: «انتخابات سال جاری به هیچکدام از انتخابات در تاریخ کشورمان شباهتی ندارد. مانند بسیاری دیگر از رأی دهندگان، من تلاش کرده ام تا در این انتخابات اقدام درست و مناسب را انجام دهم». در ادامه این بیانیه آمده است: «پس از چندین ماه توجه و ملاحظه بسیار، نیایش و کاوش در وجدان خود تصمیم گرفته ام که روز انتخابات به دونالد ترامپ، به این نامزد جمهوریخواه رأی دهم».

سناتور تد کروز تصمیم به حمایت از رقیب پیشین خود را به شش تفاوت مهمی مرتبط دانست که میان دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در حوزه سیاستگذاری وجود دارد. برخی از این حوزه ها عبارتند از: سرنوشت دیوان عالی، اوباماکِر، مهاجرت و انرژی.

گفتنی است که درست قبل از انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت ایندیانا، سناتور تد کروز این بازرگان اهل نیویورک را «دلقکی متکبر» خواند. در مجمع ملی حزب جمهوریخواه در ایالت اوهایو نیز سناتور تد کروز از اعلام حمایت خود از این نامزد رسمی حزب جمهوریخواه سرباز زد.

اما سناتور کروز روز جمعه در اعلام تصمیم خود، تأکید کرد که وی بر ممانعت از راهیابی هیلاری کلینتون بر کاخ سفید متمرکز است. وی در همین ارتباط گفت: «آمریکا در شرایط بحرانی است. روشن است که هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری مناسب نیست و سیاستهای وی به میلیونها آمریکایی لطمه خواهد زد».
 

خبر حمایت سناتور تد کروز در حالی منتشر شد که ترامپ خود را برای رویارویی با هیلاری کلینتون در نخستین مناظره ای که قرار است روز دوشنبه در شهر نیویورک برگزار شود، آماده می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  5  =