حضور نمایندگان بیمه مرکزی در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر

نمایندگان بیمه مرکزی در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر، کمیته های فرعی آن و کنفرانس بیمه اتکایی فیر که طی سه روز (شهریور ۱۳۹۵ – سپتامبر ۲۰۱۶) در قبرس برگزار شد، حضور یافتند.

به گزارش ریسک نیوز از روابط عمومی بیمه مرکزی، مینا صدیق نوحی معاون اتکایی بیمه مرکزی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هفتمین کمیته اجرایی فیر با حضور نمایندگان ۱۶ کشور آسیایی و آفریقایی و کمیته¬های مالی، توسعه و همکاری در ۲۹ شهریور در قبرس برگزار شد، حضور یافت. 
همچنین کنفرانس بیمه اتکایی فیردر قالب نشست­هایی در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور با عنوان بیمه اتکایی و توانگری در بازارهای آسیایی برگزارشد که بالغ بر ۲۰۰ نفر از دست اندرکاران بیمه ای و بیمه اتکایی دراین کنفرانس حضور داشتند.
بنابر این گزارش، در مورد بازارهای آسیایی و آفریقایی کل حق بیمه جهان در سال ۲۰۱۵ معادل ۴.۵۵۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۴.۷% کاهش نشان می­دهد لیکن در کشورهای آسیایی مانند ایران، قطر، ویتنام، کل حق بیمه عمر بازار جهانی معادل ۲.۵۳۳ میلیارد دلار شده ونسبت به سال قبل  ۴.۵۵% کاهش نشان می­دهد در حالیکه این روند در بازارهای آسیایی روبه رشد بوده است.
از دیگر مصوبات این کمیته می توان به عضویت بیمه مرکزی در کمیته ژوری تالار مشاهیر و کمیته توسعه و همکاری و انتخاب اتول بودا از هند برای تالار مشاهیر فیر، تعلق جایزه سالانه فیر بهcase study متعلق به شرکت بیمه اتکایی چین اشاره کرد.
همچنین در حاشیه این اجلاس نمایندگان بیمه مرکزی با ۲۵ شرکت بیمه اتکایی و کارگزار اتکایی حاضر در اجلاس دیدار و گفتمان داشتند.
شایان ذکر است، به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۵، بیمه مرکزی در مجامع بین­ المللی اکو و فیر (فدراسیون بیمه گران و بیمه گران اتکایی آفریقایی – آسیایی) عضو شده است و درحال حاضر ۲۳۸ شرکت از ۵۴ کشور افریقایی و آسیایی عضو اصلی فیر هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −  64  =