خواننده داعشی در فهرست تروریست های بین المللی

دولت امریکا یک خواننده مغربی مقیم ایتالیا را که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته بود در فهرست تروریست های بین المللی تحت تعقیب آن کشور قرار داد.

به گزارش ریسک نیوز،وزارت امور خارجه امریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد "انس العبوبی" در فهرست ویژه تروریسم بین الملل قرار داده شده است.

 

در این بیانیه آمده است: العبوبی در سوریه برای گروه تروریستی داعش – که از سپتامبر 2013 در فهرست بین المللی گروهها و افراد تروریست تحت تعقیب امریکا قرار دارد – جنگیده است و سرکردگی یک گروه 50 نفره از تروریست های دارای اصالت ایتالایی را به عهده داشته است.

 

العبوبی در سال 2012 پس از آنکه تا حدودی در ایتالیا به عنوان یک فعال در زمینه موسیقی هیپ هاپ، با نام هنری "ام سی خلیفه" مشهور شد گرایشات افراط گرایانه پیدا کرد.

 

وزارت امور خارجه امریکا همچنین اشاره کرده است: دولت ایتالیا در ژوئن 2013 العبوبی را به اتهام برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در شمال این کشور و جذب افراد برای پیوستن به درگیری های مسلحانه در سوریه دستگیر کرد. اما وی پس از دو هفته آزاد شد و بعد از مدت کوتاهی به سوریه گریخت.

 

قرار گرفتن نام العبوبی در فهرست تروریست های بین المللی تحت تعقیب امریکا، به منزله تحریم وی و بلوکه شدن تمام دارایی های وی در حوزه سلطه این کشور است و تعامل شهروندان امریکا و افراد مقیم در آن کشور با العبوبی یا ارائه هر نوع کمکی به وی ممنوع خواهد بود.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =