اجرای کارت اعتباری خرید کالا در شعب اغلب بانک‌ها در نقطه صفر/ ایست بانک مرکزی به یک بانک

پیگیری خبرنگار ما از روند اجرای طرح کارت اعتباری در شبکه بانکی نشان می‌دهد، از مجموع ۱۱ بانک کشور بخشنامه اجرایی آن به شعب ۸ بانک هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،طبق اعلام بانک مرکزی زمان اجرای طرح کارت اعتباری مرابحه از اول مهر ماه بود که البته با توجه به مصادف شدن این روز با روز پنج شنبه، عملا سوم مهر اولین روز اجرای این طرح در شبکه بانکی شد.

همان روز مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی در شعبه مرکزی بانک ملی برگزار و به طور رسمی از این کارت‌ها رونمایی شد.

برای بررسی روند اجرای این طرح به شعب 11 بانک سر زدیم که نکات جالبی از این مراجعات به دست آمد.

مراجعه به بانک سپه پاسخ دیگری برای ما داشت: «فعلا بخشنامه اجرایی کارت اعتباری به شعبه ابلاغ نشده و به احتمالا زیاد تا یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود.»

بانک تجارت اما پاسخ جالب‌تری ما داد. کارمند یکی از شعبات این بانک گفت: فعلا برای کسانی که از سوی شرکت‌ها معرفی می‌شوند، کارت اعتباری صادر می‌کنیم. فاز اول برای شرکت‌ها است و در مرحله بعد که هنوز زمان آن مشخص نیست برای اشخاص حقیقی هم کارت صادر می‌شود.

اما جواب کارمندان شعب بانک‌های پارسیان، پاسارگاد، سینا، رفاه کارگران، صادرات، ملت، دی مشترکا این بود: هنوز بخشنامه اجرای کارت اعتباری به شعبه ابلاغ نشده است.

به گفته کارمندان شعب این بانک‌ها فعلا حتی امکان ثبت درخواست هم وجود ندارد زیرا در سیستم چنین موضوعی تعریف نشده است.

به گزارش فارس، در بین این شنیدن این ابلاغ‌ها، پاسخ مسئول اعتبارات یکی از شعب بانک آینده جالب توجه بود. او در پاسخ به سوال خبرنگار ما می‌گوید: ما در این چند روز تعداد زیادی کارت اعتباری توزیع کردیم و بانک مرکزی اعلام کرد از سقف مجاز فراتر رفته‌اید و فعلا کارت اعتباری صادر نکنید.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه در مدت چند روز این تعداد کارت صادر کرده‌اید، گفت: مشتریان زیادی تقاضا داده بودند و بانک هم از ابتدای مهر کارت اعتباری صادر کرد. هم‌اکنون تعداد زیادی تقاضا در انتظار هستند و اگر بانک مرکزی اجازه دهد به آنها هم کارت اعتباری داده خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه، پیگیری انجام شده از بانک‌های کشور در روز کاری 10 مهر ماه بوده است، عملا در 10 روز گذشته اغلب بانک‌ها فعلا حرکتی در جهت اجرای طرح کارت اعتباری مرابحه انجام نداده‌اند.

فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی هفته پیش و صبح روز گذشته میزان صدور کارت‌های اعتباری را 158 هزار فقره عنوان کرد که با توجه به اینکه اغلب بانک‌های کشور هنوز حتی یک کارت اعتباری صادر نکرد‌ه‌اند، اغلب این کارت‌ها توسط بانک ملی و بانک آینده و «احتمالا» بانک تجارت صادر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =