کارت های اعتباری به تنهایی موجب خروج از رکود نمی شود

یک کارشناس بانکی گفت: دولت به جای واگذاری کارت های اعتباری مرابحه برای خروج از رکود باید به دنبال بالا بردن سطح کیفیت و تنوع در تولیدات داخل باشد.

به گزارش ریسک نیوز،عباسعلی ابونوری کارشناس بانکی درخصوص واگذاری کارت های اعتباری مرابحه در تحریک تقاضا، گفت: یکی از اهداف دولت در ارائه کارتهای اعتباری 10 ،30 و 50 میلیون تومانی جمع آوری تسهیلات خرد و فاکتور سازی های غیر قانونی در کنار تحریک تقاضا و حمایت از تولیدات داخلی بوده است.

وی  درمورد سیاست تحریک تقاضا از طریق واگذاری کارتهای اعتباری، عنوان کرد : این اعتبارات بدون کیفیت و تنوع کالا فقط یک نوع درآمد مجازی برای افزایش نقدینگی ایجاد می کند و باید دولت در بالا بردن سطح کیفیت کالا اقدامات اساسی انجام دهد تا تولید داخل توان رقابت با کالای خارجی را داشته باشد. 

ابونوری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سهم عرضه تولیدات داخلی در بازار نسبت به کالای خارجی چگونه است، بیان کرد:تاکنون دولت ها در پیشرفت و پیاده سازی تکنولوژی روز در صنعت از جمله خودرو و دیگر کالای مصرفی عملکرد مناسبی از خود نشان نداده اند و  این مسئله زمینه ساز ورود کالای خارجی شده است. 

وی در مورد واکنش بانکها در اجرای این طرح گفت:برخی بانک ها سیاست  واسطه گری در پیش گرفته اند و در حمایت از این طرح به دلیل سود آوری کم و به صرفه نبودن از خود اکراه نشان می دهند که این امر نتیجه ای جز اخلال در اقتصاد کشور و عدم رسیدن دولت به برنامه هایش نخواهد داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =