مشارکت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سرشماری اینترنتی

رئیس مرکز آمار ایران گفت: تا کنون ۵.۴ درصد ایرانیان در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،امید علی پارسا در نشست خبری که صبح امروز در مرکز آمار ایران برگزار شد گفت: تا امروز یک میلیون و 372هزار خانوار برابر با 4میلیون و 600هزار نفر که 5.4درصد کل خانواده‌های ایرانی میباشد به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرده‌اند.

رییس مرکز آمار ایران گفت: در حالی  ٣٣ درصد از هدف ده روزه مرکز محقق شده است که استان های سمنان و بوشهر بیش از صد درصد هدفگذاری تعیین شده  را محقق کرده اند.

وی افزود: هدفگذاری برای مشارکت٨ میلیون و ٨٨١ خانوار به صورت اینترنتی در سرشماری سال جاری است.

پارسا تصریح کرد، استانهای همدان، خوزستان لرستان قزوین البرز و کهکیلویه ‌و بویراحمد و آذربایجان غربی و اردبیل کمتر از ٢٨ درصد هدف‌گذاری خود در ده روز اولیه را محقق کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد،  در بسیاری از کشورهای دنیا در اولین سرشماری اینترنتی تنها دو درصد از خانوارها شرکت می کنند و حداکثر مشارکتی که به ثبت رسیده ٨ درصد است؛ در حالیکه در ایران ٣٥ درصد مشارکت با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد سرشماری کشور اظهار کرد،  در حالیکه انتظار داریم روزانه ٥� هزار خانوار اطلاعات خود را به صورت اینترنتی وارد کنند تا دیروز هر ساعت ٢٢ هزار و ٦٨� خانوار ثبت نام کردند.

پارسا درباره مشارکت مردم تهران در سرشماری اینترنتی گفت: 28.5درصد از هدف تعیین شده در سرشماری اینترنتی برای این استان محقق شده است و به این ترتیب تهران در رتبه بیستم در بین استانهای کشور قرار گرفته است.
وی افزود، در بین استانهای کشور در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی، استان همدان با تحقق هدف 19درصدی،  در انتهای جدول قرار گفته است.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان این مطلب که به هیچ عنوان قطعی سایت سرشماری را قبول ندارم گفت: البته در دو روز اول برای سایت سرشماری مشکلاتی به وجود امد که بابت آن از مردم ایران عذر خواهی می کنم.

پارسا در پایان گفت: برای 100نفر اول مشارکت کننده در سرشماری اینترنتی، قرعه کشی انجام شده و تا دوروز آینده جایزه یک میلیون تومانی به حساب آنها واریز میشود. همچنین با هماهنگی های به عمل آمده با سایر دستگاههای اجرایی قرار شده است به اعضای هر ip که از طریق آن مشارکت اینترنتی در آمار گیری  انجام شده است، دو گیگا بایت اینترنت رایگان تعلق گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  65  =  73