حمایت تاجدار از نرخ دهی تکلیفی از سوی بیمه مرکزی

مدیرعامل بیمه البرز با حمایت از ایده بیمه مرکزی برای تعیین نرخ های تکلیفی باهدف ساماندهی و جلوگیری از نرخ شکنی های غیرفنی در صنعت بیمه گفت: شرکت هایی که نرخ های غیرفنی به مشتریان عرضه می کنند، با مشکلاتی چون کسری نقدینگی مواجه هستند.

به گزارش ریسک نیوز،سید رسول تاجدار روز چهارشنبه پس از نواخته شدن زنگ آغاز معاملات امروز بورس که به مناسبت هفتمین سالگرد عرضه سهام این شرکت انجام شد،

در جمع خبرنگاران درباره هشدار رئیس کل بانک مرکزی درباره احتمال تعیین نرخ های تکلیفی اظهار داشت: بعد از مشکلی که برای یکی از شرکت های بیمه رخ داد (بیمه توسعه)، مسئولان بیمه مرکزی نگران توان شرکت ها در پوشش تعهدات خود بویژه در رشته بیمه عمر هستند.
وی با بیان اینکه رشته بیمه عمر شرایط خود را دارد و بیمه گر امروز حق بیمه دریافت می کند اما باید 10 سال بعد پاسخگوی تعهداتش باشد، گفت: درصورتی که شرکت های بیمه به نرخ گذاری غیرفنی ادامه دهند، نرخ گذاری تکلیفی در صنعت بیمه اقدام کاملا درستی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصاد نمی شود یک شرکت بیمه عمر را با نرخ تضمینی 28 درصد به بیمه گذار بفروشد که البته با تصمیم اخیر شورای عالی بیمه نرخ تضمینی به 16 درصد کاهش یافت.
نماینده دولت در بیمه البرز تاکید کرد: چطور می شود در شرایط امروز اقتصاد ایران سود 28 درصدی در رشته بیمه عمر محاسبه و به بیمه گذار پرداخت کرد در حالی که بیمه گر باید حداقل 32 درصد از این پولی که محل حق بیمه ها کسب می کند، عایدی داشته باشد.

تاجدار تصریح کرد: این نرخ گذاری های غیرفنی نشان می دهد که شرکت یادشده دچار مشکل نقدینگی است و می خواهد با ارایه این نرخ ها بخشی از مشکل خود را پوشش دهد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی به تازگی به شرکت های بیمه هشدار داده است که اگر به نرخ شکنی ادامه دهند، برای حفظ حیات و اعتماد صنعت بیمه، برای برخی از رشته ها نرخ تکلیفی تعیین می کند.

وی پیش از این نیز گفته بود، بیمه مرکزی باوجود اینکه طبق مصوبه شورای عالی بیمه می تواند کف نرخ ها را اعلام کند اما نمی خواهد در این حوزه ورود کند اما اگر نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی و رقابت های ناسالم ادامه یابد، ورود خواهد کرد.
همتی که از خردادماه امسال بار دیگر سکان هدایت بیمه مرکزی ایران را بر عهده گرفته، بارها تصریح کرده است که شرکت های بیمه با اخلاق حرفه ای به اعتلای صنعت بیمه کمک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

68  −    =  62