شرکت‌های بیمه در حوزه انفورماتیک رتبه بندی شدند / کدام شرکت حائز رتبه اول شد؟

طی درجه بندی که اخیرا از سوی بیمه مرکزی انجام شده شرکتهای بیمه به لحاظ شاخص های استفاده از فناوری اطلاعات مورد تحلیل قرار گرفته اند .

به گزارش ریسک نیوز،طی درجه بندی که اخیرا از سوی بیمه مرکزی انجام شده شرکتهای بیمه به لحاظ شاخص های استفاده از فناوری اطلاعات مورد تحلیل قرار گرفته اند .

گفته می شود در این رتبه بندی شرکتهای بیمه در شاخص های گوناگونی از جمله خدمات الکترونیک ، پرتال ،شاخص بهره‌برداری از سنهاب ،شاخص نرم‌افزارهای پشتیبانی و ستادی ،حوزه زیرساخت، ارتباطات و مرکز داده ، کفایت نسخه پشتیبان ، حوزه امنیت وحوزه منابع فاوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

روابط عمومی بیمه البرز در خصوص رتبه این شرکت اعلام کرده ،  بر اساس رتبه بندی انفورماتیک شرکت‌های بیمه که از سوی بیمه مرکزی انجام شد، بیمه البرز با کسب امتیاز 80.33 از 100 امتیاز،‌ توانست رتبه اول انفورماتیک را در بین 24 شرکت بیمه فعال در صنعت بیمه به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، بیمه البرز در شاخص خدمات الکترونیک و پرتال با کسب 85 امتیاز در صدر شرکت‌های بیمه و 23 امتیاز بیشتر از میانگین صنعت بیمه کسب کرده است.

همچنین این شرکت در شاخص بهره‌برداری از سنهاب امتیاز کامل را به دست آورده است و پنج درصد بالاتر از میانگین صنعت بیمه قرار دارد.

در شاخص نرم‌افزارهای پشتیبانی و ستادی نیز بیمه البرز با کسب 90 امتیاز در صدر شرکت های بیمه قرار دارد و 24 امتیاز بیش از میانگین صنعت بیمه کسب کرده است.

همچنین بر اساس اعلام بیمه مرکزی، امتیاز شرکت بیمه البرز در حوزه زیرساخت، ارتباطات و مرکز داده بیشتر از میانگین شرکت های بیمه است و در صدر جدول مقایسه شرکت های بیمه قرار دارد و عملکرد این شرکت به ویژه در حوزه ارتباطات با شعب و نمایندگی‌ها، ‌انتقال داده‌ها و کفایت نسخه پشتیبان بسیار خوب است.

در حوزه امنیت نیز بیمه البرز وضعیت بهتری نسبت به شرکت‌های بیمه دیگر دارد و در صدر صنعت بیمه قرار دارد و از جمله معدود شرکت هایی است که موفق به اخذ گواهینامه ISMS" "  شده است.

گزارش بیمه مرکزی حاکی است امتیاز بیمه البرز در حوزه منابع فاوا نیز بیش از میانگین شرکت‌های بیمه است و از معدود شرکت‌های بیمه است که اقداماتی به منظور اثربخشی آموزش‌ها انجام داده است و بر همین اساس میانگین نفرساعت آموزش این شرکت دو برابر میانگین شرکت‌های بیمه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1