پادشاه اردن جایزه صلح آلمان را دریافت کرد

پادشاه اردن جایزه معتبری در آلمان را به دلیل “تلاش‌هایش برای صلح در خاورمیانه” از آن خود کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهوری آلمان در مراسم روز شنبه گفت که عبدالله دوم پادشاه اردن و مقام‌های این کشور "استانداردهای انسانی" را به اجرا درآورده و روی بحران آوارگان این منطقه کار کردند.

اردن با جمعیتی بالغ بر ۵ / ۶ میلیون تن میزبان حدود ۶۳۵ هزار آواره از کشور جنگ زده سوریه است. این جایزه با عنوان "جایزه صلح وستفالی" هر ساله اعطا می‌شود و علت نامگذاری آن به امضای چندین توافق‌نامه صلح در این محل در سال ۱۶۴۸ برای پایان سی سال جنگ مذهبی میان پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها و سایر درگیری‌ها باز می‌گردد.

رئیس‌جمهوری آلمان همچنین از تعهد عبدالله دوم برای یافتن راه حل دو کشوری در درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی تقدیر کرد. پادشاه اردن هم خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از کشورش برای پذیرش آوارگان شد. او گفت:‌ جامعه بین‌المللی با بزرگترین بحران آوارگان در تاریخ بشریت روبروست. ما مقابل یک بحران جهانی ایستاده‌ایم که نیازمند اقدام جهانی است.

یوآخیم گائوک نیز تاکید کرد که اردن نمونه یک کشور در میزبانی از آوارگان است. او تاکید کرد: سهم چشمگیری از بودجه دولت اردن برای کمک به این افراد هزینه می‌شود. اردن هر کاری از دستش بر می‌آید برای کمک انجام می‌دهد؛ هم در این درگیری و هم در درگیری‌های پیشین.

پادشاه اردن جمعه در آلمان با آنگلا مرکل صدراعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. عبدالله دوم در این دیدار از سیاست‌ "درهای باز" مرکل در خصوص آوارگان و حمایت دولت او از سایر کشورهای این منطقه که با موج گسترده مهاجران روبرو هستند، تقدیر کرد. او رویکرد دولت مرکل در قبال آوارگان را "تنفس هوای تازه" توصیف کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  72  =  76