قیمت ها پایین نرفته، بالا رفت +جدول

اگرچه این روزها سایت های اینترنتی،کار خرید و فروش خودرو برای کسانی که حال بیرون رفتن از خانه را ندارند و یا فرصت سرزدن به بنگاههای معاملات خودرو را ندارند،آسان کرده اما هنوز هم خیلی ها دوست دارند،خودشان از نزدیک خودرو را ببینند و به قول معروف زیر و رو کنند تا تصمیم به خرید بگیرند.

به گزارش ریسک نیوز،بازار خرید و فروش خودروی دست دوم در روزهای آخر پاییز،مثل آفتاب پاییزی که زود غروب می کند،کم رونق است.البته دفترداران می گویند،علت کم رونقی معاملات،اخباری است که طی روزهای گذشته از قراردادهای جدید خودروسازان منتشر شده و خیلی ها را امیدوارکرده که فعلا نه بخرند و نه بفروشند.اگرچه هنوز خبر دقیقی از تولید خودروهای جدید نیست،اما بازار امیدوار شده است.

 

معاملات در پنج مرکز خرید و فروش خودروی دست دوم یعنی چیتگر،خاوران،شهید رجایی،دوران و سعیدی نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته است،اما قیمت ها تکانی نخورده؛برخی ها حتی می گویند،علی رقم پایان سفرهای تابستانی قیمت خودروها رو به افزایش است.

البته برخی می گویند،علت کم رونق شدن مراکز خرید و فروش خودروی دست دوم به نسبت سه ماه اول تابستان،فعالیت گسترده سایت های اینترنتی خرید و فروش و پرطرفدار شدن آنهاست با این حال هنوز هم خیلی ها گمان می کنند که خرید و فروش در بازار خودروهای دست دوم  هم مطمئن تر است و هم تفاوت قیمتی بین 1 تا 5 میلیون تومان دارد.

در این میان عده دیگری هم معتقدند،در این نوع بازارها  نوعی جو‌سازی و به اصطلاح بازار گرمی دلالان برای فروش خودروهای دپو شده در نمایشگاه‌های اتومبیل وجود دارد که محکی برای بازار و قیمت گذاری می شود.

در غیاب نهادهای قیمت گذار و تنظیم بازار،واقعا قیمت در بازار خودروی دست دوم را بازار رقم می زند؛هرچند که گاهی بعضی ها ناراحت از این بازار برمی گردند .

در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم مثلا خودروی پرطرفدار تندر 90 مدل 90 با 145 هزار کیلومتر کارکرد، 30 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده، یا پژو SD مدل 94 با 13 هزار کیلیومتر کارکرد 34 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد.این عددها نشان می دهد که قیمت ها به نسبت تابستان نه تنها کاهش نیافته بلکه رو به افزایش است.

قیمت برخی خودروهای داخلی
خودرو  مدل  کیلومتر/کارکرد  قیمت

پژو 206 تیپ 5  مدل 93   40 هزار  33 میلیون تومان

پژو پارس  مدل 84  216 هزار  17 میلیون تومان

پژو تیپ 2   مدل 89  150 هزار  22 میلیون تومان

پراید   مدل 91  37 هزار  16 میلیون تومان

دنا   مدل 94  42 هزار  42 میلیون تومان

 

سمند سورن  مدل 94  2600  37 میلیون  و 500

 

ام وی ام 110  مدل 94  10 هزار  18 میلیون تومان

 

ام وی ام 315  مدل 93  50 هزار  27 میلیون و 500

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  8