چرایی ارسال پیامک به سربازی‌رفته‌ها

با آغاز ارسال پیامک تعیین تکلیف به مشمولان غایب خدمت سربازی، برخی از افرادی که پیشتر به سربازی اعزام شده بودند نیز چنین پیامکی را دریافت کرده و از آنان خواسته شده بود که وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند که جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در این‌باره توضیح داده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا: سردار ابراهیم کریمی درباره افرادی که علیرغم اعزام به سربازی، پیامک تعیین تکلیف دریافت کرده‌اند، گفت: طرح ارسال پیامک به مشمولان غایب سربازی از اوسط تابستان آغاز شده و بر اساس آن به کلیه مشمولان غایب پیامکی ارسال شده و از آنان خواستیم تا با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.
 

وی با بیان اینکه پیامک ارسالی به مشولان غایب ربطی به سنوات غیبت نداشته و افرادی با مدت زمان غیبت کمتر از 8 سال نیز آن را دریافت کرده‌اند، اظهارکرد: تا کنون بیش از 2.2 میلیون پیامک برای مشمولان غایب صادر شده است.
 

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به افرادی که علیرغم اعزام به سربازی یا معافیت از آن پیامک تعیین تکلیف دریافت کرده‌اند، افزود:‌ افرادی که این پیامک را دریافت کرده‌اند، جزو افرادی هستند که کارت پایان خدمت یا معافیتشان قدیمی است و از سال 90 که طرح تعویض آن را آغاز کرده‌ایم، آن را تعویض نکرده‌اند.
 

کریمی با بیان اینکه تاکنون  بیش از 50 هزار نفر از افرادی که کارت خود را تعویض نکرده‌بودند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 درخواست خود را برای دریافت کارت هوشمند ثبت کرده‌اند، اظهارکرد:‌ همانطور که از سال‌ها قبل نیز اطلاع رسانی کرده‌بودیم افرادی که کارت معافیت یا پایان خدمت خود را تعویض نکرده و کارت هوشمند نگرفته باشند، همچون افرادی هستند که وضعیت سربازی خود را مشخص نکرده‌اند، از این رو بار دیگر از این افراد می‌خواهیم که نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.
 

وی با بیان اینکه خدمات مربوط به تعویض کارت در دفاتر پلیس+10 انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان وظیفه عمومی نیست، ادامه داد: در حال حاضر کارت‌های پایان خدمت و معافیت کاغذی از درجه اعتبار ساقط شده و هیچ خدماتی به دارندگان این کارت‌ها ارائه نخواهد شد.
 

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره افرادی که باید کارت قدیمی خود را تعویض کرده و کارت هوشمند ارائه کنند، نیز به ایسنا گفت: تمامی افرادی که از اول فروردین‌ماه سال 60 به بعد کارت پایان‌خدمت یا معافیت خود را دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به دفاترپلیس +10 درخواست تعویض دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  48