ارائه ۱۸ خدمت بیمه‌ای در تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ارتقای معیشت بازنشستگان جزو وظایف ما در سال‌های آتی است، گفت: ۱۸ خدمت بیمه‌ای به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر: سید تقی نوربخش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تأمین اجتماعی و رسانه و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد افزود: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور در ایجاد امنیت اجتماعی نقش بسیار مفید دارد و سازمان فقط به عنوان یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه درمان ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور را تأمین می‌کند.

وی گفت: علاوه بر خدمات درمانی و بازنشستگی، ۱۸ خدمت بیمه‌ای را نیز به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌دهد که این خدمات مانند از کار افتادگی، بن خواروبار، حق مسکن، غرامت دستمزد و … را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تأکید کرد: در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان هستند که تأمین معیشت این افراد از جمله وظایف ماست که متأسفانه شرمنده آنها هستیم اما سعی ما بر این است که سال به سال خدمات معیشتی آنها را افزایش دهیم.

نوربخش با اشاره به اینکه ارائه خدمات مختلف به بازنشستگان مانند عینک، سمعک و سفر زیارتی و … از جمله خدماتی است که به بازنشستگان ارائه می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم با ارائه خدمات مختلف، امنیت خاطر این افراد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین در قبال ۱۴ میلیون نیروی مُبَلِّغ و کار کشور نیز وظایفی داریم، گفت: این افراد با خانواده‌هایشان ۳۶ میلیون نفر را شامل می‌شوند که تمامی این فعالیت‌ها در سازمان تامین اجتماعی بدون اتکا به بودجه عمومی کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ماهیانه ۵۲۰۰ میلیارد تومان صرف ارائه خدمات و تجهیز منابع می‌شود، گفت: این مبلغ ۳۰ درصد بودجه عمومی کشور است که هزینه می‌شود.

نوربخش اظهار داشت: در این دوره سعی کرده‌ایم تعامل سازنده‌ای میان شرکای اجتماعی برقرار کنیم و یکسری برنامه‌های مدون نیز اجرایی شده است که اولین قدم ما احیای مجدد معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بود که در دوره گذشته منحل شده بود.

به گفته وی، دومین قدم، توقف روزنامه خورشید بود چرا که معتقدیم همه رسانه‌ها متعلق به تامین اجتماعی هستند. همچنین راه‌اندازی سیستم پاسخگویی آنلاین به سؤالات بیمه‌شدگان از دیگر اقداماتی بود که در دوره جدید انجام شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  6