آخرین وضعیت بیمه خبرنگاران

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: مسائل بیمه ای خبرنگاران و اهل قلم با عنایت خاص مسئولان سازمان به صورت ویژه رسیدگی می شود.

به گزارش ریسک نیوز،محمدحسن زدا روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه و امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در راستای امضای این تفاهم نامه دبیرخانه مشترک رسیدگی به مشکلات بیمه ای خبرنگاران تشکیل شده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک به دبیرخانه دائمی تبدیل شود.

 

وی اظهار داشت: همچنین قرار است با آموزش کارکنان سازمان تامین اجتماعی، مسائل بیمه ای خبرنگاران تنها در دو شعبه در تهران متمرکز شود تا همکاران این سازمان به شیوه ای مناسب به امور خبرنگاران و اصحاب رسانه رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدت تشکیل دبیرخانه مشترک میان سازمان تامین اجتماعی و معاونت امور مطبوعات وزارت ارشاد یکسال است که امیدواریم در آینده به دبیرخانه دائمی تشکیل شده تا رسیدگی بهتری به موضوعات خبرنگاران شود.

زدا با بیان اینکه همچنین قراردادهای پیمانکاری در این حوزه نیز بررسی می شود، ادامه داد: با این اقدام مسائل سخت گیرانه نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات خبرنگاران به صورت ویژه در سال های آینده نیز رسیدگی جدی شود.

وی در ادامه به ترویج فرهنگ بیمه ای و تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: فرهنگ بیمه ای و تامین اجتماعی در ایران مغفول مانده است و حتی بالاترین سطوح مدیریتی کشور نیز شناخت کافی از موضوع بیمه و تامین اجتماعی ندارند.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: در این زمینه رسانه ها می توانند به عنوان یاریگر سازمان باشند تا مردم بیشتر با مباحث بیمه ای و بیمه گری آشنا شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین اصحاب رسانه ها می توانند کارفرمایان را با حق و حقوق و تکالیف شان بیشتر آشنا کنند.

 

زدا اضافه کرد: ما حدود سه میلیون مستمری بگیر در کشور داریم که این تعداد برای هنرمندان و اهل قلم به عنوان سه میلیون سوژه به شمار می روند تک تک اینها درس و پیام خوبی برای مردم دارند.

 

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه امروز دو شنبه با معرفی نفرات برتر در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

 

همچنین تفاهم نامه همکاری به امضای سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  25