نرخ رقیب پراید مشخص شد

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به تولید رنو کوئید در ایران با قیمت حدود ٣٠ میلیون تومان و با همکاری ایران خودرو، گفت: نسل جدید رنو داستر و نسل جدید سیمبل در ایران تولید می شود اما ما در سیاست قیمت گذاری دخالت نخواهیم کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین –  پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس در یک نشست خبری با بیان اینکه فصل جدیدی از حضور رنو در ایران شروع شده، تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که رنو شریک استراتژیک صنعت خودرو در ایران باشد.

معاون منطقه ای رنو در آفریقا، خاور میانه و هند در ادامه با اشاره به اینکه قدم هایی که برمی داریم در این راستا خواهد بود، تصریح کرد: در این راستا یکی از اهداف حفظ و گسترش فعالیت های امروزه است و بدون شک فعالیت ها روی پلت فرم ال ٩٠ نه تنها حفظ می شود، بلکه گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه تقاضا در بازار برای ساندرو و استپ وی بالا است، افزود: همچنین قدم های جدیدی برداشته می شود که می توان به امضای قرارداد با سازمان گسترش اشاره کرد که در این جوینت ونچر چندین مساله اهمیت دارد. اول راه اندازی مرکز R&p است به طوری که رنو می خواهد قطعه سازان ایرانی را به دنیا متصل کند که در این راستا هدف نه فقط برای تولید خودروی رنو در ایران بلکه برای تولید رنو-نیسان در دنیا است.

کارگر در ادامه به ایجاد کارخانه ای اختصاصی برای خودرو رنو اشاره و اضافه کرد: در این راستا یک پلت فرم جدید با دو مدل جدید تولید خواهد شد که نسل جدید داستر و نسل جدید سیمبل را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به اینکه یک بخش عمده در جوینت ونچر تاسیس کل شبکه فروش و خدمات پس از فروش است، افزود: در این شبکه کل استانداردهای بین المللی و سطح بالای رنو ارائه می شود.

کارگر تاکید کرد: این جوینت ونچر عملا کل سیاست وزارت صنعت را دنبال و اجرایی می کند، زیرا شریک ما سازمان گسترش است، این سیاست پیاده خواهد شد و باید توجه کرد که رنو از  قبل این سیاست را  پیاده کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تولید موتورهای جدید در ایران نیز دنبال می شود، اظهار کرد: این موتورها، بر روی خودروهای رنو سوار می شود.

کارگر تصریح کرد: البته تاسیس این جوینت ونچر به معنای آن نیست که همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا تمام می شود .

معاون منطقه ای رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند درباره حضور نیسان در ایران گفت: نیسان هنوز روی برنامه اش در ایران کار می کند و ایجاد جوینت ونچر جدید بین رنو و سازمان گسترش در رابطه با نیسان است، اما هنوز برنامه نهایی نشده و در حال مطالعه است و تصمیم با وزارت صنعت است که چگونه خواهد بود.

کارگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می شود که  ایدرو به دنبال امتیاز بیشتر از رنو است، گفت: اگر می‌خواهند امتیاز بیشتر از رنو بگیرند چه بهتر، مساله ما رقابت مثبت است، در واقع رقابت دو راه حل دارد یکی اینکه همدیگر را بزنند که رقابت منفی می شود ، دیگری هم اینکه همه بدوند و هر کس که قدرت بیشتری داشته باشد در این رقابت پیروز شود که این رقابت مثبت است و انرژی، فشار و سرمایه گذاری نیاز دارد .

کارگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه قیمت خودروها در کشور ما شناور نیست و شورای رقابت قطعا بر قیمت محصولات رنو نظارت می کند، آیا رنو این موضوع را قبول می کند، خاطرنشان کرد: رنو حضوری جهانی دارد اما باید توجه کرد وقتی وارد یک کشور می شوید باید به سیاست آن کشور احترام بگذارد، بنابراین ما در سیاست قیمت گذاری دخالت نمی کنیم، ما تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که چگونه می توان هزینه تولید خودرو را کاهش داد. هنر رنو این است که به بهترین نحو قیمت را کاهش دهد.

کارگر با تاکید بر اینکه ایران در بحث خدمات پس از فروش خیلی عقب است، افزود: رنو نتوانست هر کاری را که می خواست در ایران پیاده کند در دوران تحریم انجام دهد اما رنو در دوران تحریم در ایران ماند و به دنبال رفع محدودیت های گذشته است.

کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری همزمان رنو با ایدرو و دو خودروساز بزرگ ایران شائبه انحصاری بودن را ایجاد کرده است، گفت: وقتی گفتیم رنو می خواهد شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد یعنی رنو به دنبال توسعه کیفیت و رقابت است.

او افزود: رنو نتوانست در زمان تحریم همه کارهایی که می خواست را در ایران انجام دهد. اما برای ادامه همکاری با دو خودروساز ایران دچار محدودیت هایی بودیم که به همین خاطر جوینت ونچر تازه شکل گرفت.

کارگر در پاسخ به پرسشی دیگر درباره میزان مشارکت قطعه سازان ایرانی در تولیدات رنو، توضیح داد: سیاست رنو نیسان در دنیا ساخت داخل ۶۰ تا ۸۰ درصد است اما در ایران برای خودروی ال۹۰ تا کنون ۶۰ درصد بوده و برای ساندرو ۴۰ درصد است. برای خودروهای جدید هم ۶۰ قطعه ساز ایرانی درگیر هستند که برخی از آنها برای فعالیت های جهانی رنو نیسان انتخاب خواهند شد.

معاون منطقه ای رنو در آفریقا، خاور میانه و هند همچنین گفت: قیمت رنو کویید در ایران حدود ٣٠ میلیون تومان خواهد بود و می تواند رقیب خودرویی مانند پراید باشد . ترجیح ما این است که با همکاری ایران خودرو کوئید را تولید کنیم اما حذف پراید دست ما نیست، دست شرکت سایپا است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واگذاری بن رو نهایی شده است، گفت: واگذاری بن رو هنوز در حال صحبت بین سایپا و ایدرو است و هنوز نهایی نشده است و به نظر می رسد تا دو ماه آینده نهایی شود.

کارگر تاکید کرد: بن رو بهترین کارخانه دنیا در زمین نیست اما جزو شرکت هایی است که می شود روی آن سرمایه گذاری کرد که البته نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد.

به گفته او ظرفیت بن رو تولید ٧٥ هزار خودرو در سال است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات موجود مبنی بر اینکه رنو خودروسازان داخلی را دور زد، گفت: رنو خودروسازان را دور نزد، با پارس خودرو اکنون برنامه تولید داریم، با ایران خودرو در حال مذاکره برای تولید رنو کوئید هستیم در مورد سایپا هم سایپا پیشنهاد فروش بن رو را داد اما بر سر شرایط به تفاهم نرسیدیم و سازمان گسترش بن رو را پیشنهاد داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  −  46  =