داعش به شکست‌هایش اعتراف کرد

نیروهای پیشمرگ پیشروی خود در شرق موصل را پایان داده و تاکید کردند که نیروهای مشترک عراقی مرحله بعد را هدایت خواهند کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، این موضع‌گیری جدید کردها در حالی است که ارتش عراق بر جنوب غرب شهرستان الحمدانیه تسلط یافته و کنترل شهر الشوره و روستای العباسیه در شهر نمرود در جنوب را به دست گرفته است.

یک منبع کرد افزود: نیروهای کرد در پی تسلط بر روستاها در محور شرق در حال پاکسازی  منطقه از مین‌ها و بمب‌ها هستند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد نیروهای پیشمرگ طبق توافق صورت گرفته با نیروهای عراقی در محور شرق دیگر تحرکی نخواهند کرد. در حالی که ارتش عراق از سمت جنوب از القیاره پیشروی را شروع کرده است.

در این راستا سایت العهد گزارش داد، نیروهای پلیس فدرال  ۳۵۲ کیلومتر از جنوب موصل را آزاد کرده‌اند.

اما در محور غرب از بخش سنجار که نیروهای حشد شعبی و حزب کارگران کردستان ترکیه هستند هیچ پیشروی صورت نگرفته است.

این در حالی است که در صبح سومین روز عملیات موصل داعش در بیانیه‌ای اعتراف کرده است که کنترل هشت روستا را از دست داده است.

داعش در این بیانیه افزوده است که درگیری‌ها تا به این لحظه منجر به تسلط نیروهای عراق بر چهار روستا در شرق موصل یعنی خرابه سلطان، بلاوات، بدنه صغیره، باصخره و نیز چهار روستا در جنوب موصل یعنی روستاهای الحود،‌ الزاکه، الزاویه و نجمه شده و این پیشروی‌ها با حمایت جنگنده‌های ائتلاف صورت گرفته است.

این در حالی است که داعش مدعی شده روستای "کبیبه" را تحت کنترل دارد و نیز دو روستای "العدله"، "ابراهیم الخلیل" در جنوب شرق موصل را پس گرفته است.

داعش همچنین اعلام کرده است که پنج عملیات انتحاری را در محور جنوب غرب شهر شرقاط داشته است که چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این تحولات در حالی است که مسئولان آمریکایی گفتند که آمریکا پیش بینی می‌کند داعش از سلاح‌های شیمیایی اولیه استفاده کند.

در عین حال سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق گفته است که امکان اینکه دولت سقف زمانی پایان عملیات موصل را اعلام کند، وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

49  +    =  58