پاسخ بانک مرکزی به ادعاهای یک نامه

بانک مرکزی ضمن واکنش نسبت به جریان خبری که مدعی شده بود رئیس کل بانک مرکزی طی نامه ای به رئیس جمهور درخواست برگشت بدهی ها را مطرح و مواردی را درباره عدم انتشار ترازنامه عنوان کرده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا: بانک مرکزی ضمن واکنش نسبت به جریان خبری که مدعی شده بود رئیس کل بانک مرکزی طی نامه ای به رئیس جمهور درخواست برگشت بدهی ها را مطرح و مواردی را درباره عدم انتشار ترازنامه عنوان کرده است، توضیحاتی ارائه کرد.

در خبر آمده بود که ولی اله سیف خطاب به رئیس جمهور در کنار درخواست هایی برای برگرداندن طلب بانک ها از دولت، به روحانی اعلام کرده که بانک مرکزی نتوانسته طی دو سال گذشته ترازنامه خود را منتشر کند که البته در صورت انتشار میزان استقراض های دولت از بانک مرکزی مشخص می شود.

بعد از انتشار این خبر بود که رئیس کل بانک مرکزی وجود این نامه را به طور کل تکذیب کرد و در ادامه این بانک درباره موضوع مطرح شده و ماجرای ترازنامه توضیحاتی ارائه کرد که مشروح آن در ادامه آمده است.

"برخی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری روز گذشته با استناد به منبعی ناشناس خبری منتشر کردند که رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری محترم، انتشار ترازنامه بانک مرکزی در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ را به پرداخت بدهی‌های دولت به بانک مرکزی مشروط کرده است. در این خبر اینگونه القاء شده که عدم انتشار ترازنامه سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ از سوی بانک مرکزی به این دلیل بوده که دولت بدهی خود به بانک مرکزی را تسویه نکرده و در صورت انتشار ترازنامه بانک مرکزی بدون تسویه این مبالغ، آثار سیاسی نامطلوبی در انتظار دولت خواهد بود. در این خصوص ذکر نکات زیر ضروری است:
 

قبل از هر چیز، در این زمینه باید اشاره کرد که اساساچنین نامه‌ای وجود خارجی نداشته و لذا استناد به یک نامه موهوم و کذب و انتشار خبری بر مبنای آن با اصول حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی مغایرت دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  5  =