دلخوش: قانون بانکداری بدون ربا درست اجرا نشده است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از نظر بنده سیستم بانکداری امروز کشور عینا ربا بوده و ضعف در حوزه بانکداری به قوانین و مقررات باز می گردد که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، سیدکاظم دلخوش با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت بانکداری اسلامی، بیان کرد: متاسفانه دولت تا به امروز لایحه ای در خصوص اصلاح سیستم بانکداری به مجلس نداده است و مجلس خود طرحی در این زمینه با هدف اصلاح سیستم بانکداری و بانکداری اسلامی تهیه کرده است؛ این طرح مواد مختلفی دارد و کار کارشناسی بر روی آن آغاز شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما معتقد هستیم از سال ۶۲ که قانون بانکداری بدون ربا تصویب شده است، متاسفانه تا به امروز درست اجرایی نشده و ما در نظام بانکداری ضعف های زیادی داریم.

دلخوش با بیان این عقیده که امروز سیستم بانکداری عینا ربا است، تصریح کرد: قراردادهایی که امروز در سیستم بانکی بسته می شود دارای اشکالات زیادی است، البته کارکنان بانک ها افراد زحمتکشی هستند اما ضعف در حوزه بانکداری به قوانین باز می گردد.

وی تاکید کرد: ما به استقلال بانک مرکزی اعتقاد داریم و تا زمانی که بانک مرکزی استقلال پیدا نکند ما نمی توانیم بانک ها را از دولت ها نجات دهیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  +    =  83