قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل ۲.۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی را کند سازد و در در عین حال احتمال آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک اقتصادهای بزرگ به تضعیف بیشتر قیمت ها کمک کرده است، قیمت نفت روز جمعه حدود 3 درصد کاهش داشت و به زیر 80 دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 2 دلار و 35 سنت معادل 2.9 درصد کاهش به 78 دلار و 89 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 91 سنت معادل 3.68 درصد کاهش به 76 دلار و 10 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی برای اولین بار از مارس 2020 طی چهار هفته متوالی شاهد کاهش بود.

فیل فلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس در شیکاگو گفت: «نگرانی این است که ما در طول تعطیلات جشن شکرگزاری در هفته آینده یعنی زمانی که معمولا حجم عرضه پایین است شاهد آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک کشورها خواهیم بود.»

اتریش اولین کشور در غرب اروپا است که برای مهار موج جدید شیوع مجددا مقررات کامل قرنطینه کرونایی را به اجرا گذاشته است.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا هشدار داده که ممکن است مجبور شود به سمت قرنطینه کامل حرکت کند.

در حالی که برخی از اقتصادهای جهان موفق به مهار نسبی ویروس کرونا شده اندو گروه اوپک پلاس تنها به صورت تدریجی حاضر به افزایش عرضه خود شده است، قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون حدود 60 درصد افزایش داشته است.

کریگ ارلام تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «بازار نفت به صورت بنیادین در وضعیت خوبی قرار دارد اما اگر سایر کشورها از روش اتریش پیروی کنند مقررات منع آمد و شد می تواند به یک ریسک قابل توجه تبدیل شود.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  1  =