بیمه اتکایی تهران به زودی پذیره نویسی می شود

بیمه اتکائی تهران به عنوان پنجمین شرکت بیمه اتکائی کشور با پذیره نویسی در بورس اوراق بهادار گام های تاسیس را پشت سر می گذارد.

به گزارش ریسک نیوز، شرکت بیمه اتکائی تهران (سهامی عام در شرف تاسیس) با نماد اتکاتهران از روز شنبه مورخ 1400/9/13همزمان با روز بیمه سهام خود را به روش ثبت سفارش مورد پذیره نویسی عمومی قرار می دهد.

لازم بذکر است، سرمایه اولیه شرکت در شرف تاسیس اتکائی تهران 500 میلیارد تومان است که حدود 28درصد سهام پذیره نویسی می شود.

اتکائی تهران چرا تاسیس شد؟

با تشدید تحریم ها امکان انتقال ریسک به خارج از کشور با چالش روبرو گردید در این راستا صنعت بیمه با ایجاد صندوق تحریم ، تاسیس کنسرسیومهای بیمه ای و اعطا مجوز قبولی اتکائی به شرکتهای مستقیم تلاش کرد تا بار سنگین تحریم را کاهش دهد.

اما از انجا که این روش ها کافی نبود راهکار تاسیس شرکتهای بیمه اتکائی جدید در سیاستهای بیمه مرکزی نمود یافت، تا جائی که تعداد بیمه های اتکائی کشور از دو شرکت به چهار شرکت افزایش یافت و با تاسیس شرکت بیمه اتکائی تهران ری به عنوان پنجمین شرکت این حلقه تکمیل شد.

  گفتنی است تاسیس شرکتهای تخصصی به خصوص در حوزه اتکائی یکی از راهکارهای بیمه گیری حرفه ای در تمام جهان محسوب می شود و صنعت بیمه ایران با تاسیس شرکتهای اتکائی جدید تلاش کرده در این مسیر گام بردارد.

ار دیگر دلایل تاسیس  شرکت بیمه اتکایی تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایفای نقش مؤثر در بازار بیمه اتکایی و استقرار رقابت حرفه‌ای(راهبری)

ارایه خدمات اتکایی به صنعت بیمه و کمک به توسعه اقتصادی کشور در شرایط تحریم

معرفی اوراق بهادار بیمه و ایفای نقش بعنوان پلی ازسوی  صنعت بیمه به بازار سرمایه کشور

توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه اتکایی ایران و استفاده از پلتفرم های اتکایی

توسعه صنعت بیمه اتکایی از طریق نوآوری در محصول و قراردادهای نوین اتکایی و ارایه خدمات با استفاده از دانش تئوری ریسک و تحقیق در عملیات(risk assessment )

در فایل زیر می توانید اطلاعات کاملا در خصوص نحوه پذیره نویسی شرکت بیمه اتکائی تهران و جزئیات سهامداران ان را ببینید:

دانلود فایل

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  24