پیش‌بینی وضع هوا امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: سامانه جدید بارشی از دیروز وارد کشور شده و در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی سبب بارش باران شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از دیروز (چهارشنبه، 10 آذر) از شمالغرب وارد کشور شد و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی درگیر هستند.

وی افزود: وزش باد شدید از جمله پدیده‌های غالب این سامانه بود که شدیدترین بادها را در استان اردبیل شاهد بودیم.

ضیائیان بیان کرد: در ادامه بارش باران و برف از دیشب در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌ها آغاز و به‌تدریج استان اردبیل و امروز هم دامنه این بارش‌ها وسیع شده و استان‌های بسیاری را در نیمه غربی دربرمی‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، همدان، قم، البرز، تهران، استان‌های ساحلی دریای خزر گیلان، مازندران، گلستان و نیمه‌غربی استان اصفهان درگیر بارش خواهند بود.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف است، ادامه داد: به کوهنوردان توصیه می‎شود از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

ضیائیان بیان کرد: این سامانه از روز جمعه به سمت شمال شرق می‌رود و استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، یزد و خراسان جنوبی شاهد بارش‌ برف و باران خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفت: برای اغلب گردنه‌ها و ارتفاعات نقاط سردسیر استان‌های مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری کولاک پیش‌بینی شده است.

محمدحسین قوسیان‌مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از اول آذرماه طرح زمستانه امدادونجات جمعیت هلال احمر به مدت 115 روز تا 25 اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های امدادونجات در جاده‌های سراسر کشور در حال آماده‌باش هستند، افزود: 567 پایگاه ثابت امدادونجات و 100 پایگاه امدادو نجات موقت در گردنه‌های برف‌گیر راه‌اندازی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: یک‎هزار و 553 تیم عملیاتی هلال احمر به ظرفیت 12 هزار نیروی امدادگر و حدود 3 هزار و 453 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و امدادی و 20 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر این عملیات را پشتیبانی می‌کنند.

قوسیان‌مقدم تأکید کرد: تلفن امدادی 112 و 115 اورژانس آماده دریافت اطلاعات کمک رسانی است.

فرهاد مهریاری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی به یک‎هزار و 100 پایگاه زمستانی اعلام آماده‌باش داده شده است.

وی افزود: حدود 500 پایگاه راهداری با 5 هزار نفر راهدار و 4500 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری در آماده‌باش هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری گفت: هم اکنون هیچ راهی مسدود نیست، فقط وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش دید گزارش شده است.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به تمام تیم‌های پلیس راه در جاده‌ها و پلیس راهور در شهرها اعلام آمادگی شده است.

وی افزود: آماده اطلاع رسانی وضعیت جاده‌ها به هموطنان هستیم.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در صورت کاهش ضریب ایمنی و تردد در جاده‌ها، محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  4  =