نرم افزار چتر همراه پارسیان، گامی در مسیر یکپارچگی سرویس ها و رعایت حقوق شبکه فروش

در گفتگو با مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه پارسیان مطرح شد:

آنچه که در بیمه پارسیان و ارائه نرم افزار چتر همراه اهمیت داشته ایجاد کلیه سرویس های ارایه شده به مشتری به صورت تجمیعی و یکجاست، این موضوع به عنوان چشم اندازی برای توسعه این سیستم در نظر گرفته شده تا در آینده بتوان تجربه ای مناسب از نوع All In One و یا One-Stop-Shop برای مشتری ایجاد کرد لذا از جمله مزیت های این نرم افزار می توان به یکپارچگی سرویس ها، رعایت حقوق شبکه فروش و قابلیت توسعه پذیری بالا اشاره نمود.

به گزارش ریسک نیوز سال 1400 برای بیمه گران می تواند سال تلاش برای قرار گرفتن در مسیر تحول دیجیتال باشد . طی مدت اخیر شرکتهای بیمه ار برخی طرح های نوآورانه خود در این زمینه رونمائی کردند.

بیمه پارسیان نیز با ارائه نرم افزار چتر همراه تلاش کرده تا ارائه خدمت به مشتری را تسهیل و تعمیق بخشد.

در این راستا با حیدری مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه پارسیان گفتگوئی انجام دادیم تا از قابلیتهای این محصول بیشتر اگاه شویم.

این گفتگو را با هم می خوانیم:

به نظر می رسد، بیمه پارسیان با ارایه چتر همراه قدمی در مسیر تحول دیجیتال و تکمیل زنجیره خلق ارزش برداشته است در مقدمه ای این مقوله را تشریح بفرمایید.

یکی از ويژگی های مهم تحول دیجیتال تجربه مشتری می باشد و شرکتی که در این مسیر گام بر می دارد باید بتواند در نقاط تماسی که با مشتریان خود دارد بهترین تجربه را برای ایشان خلق نماید. می توان به نوعی بیان داشت که تمام فعالیت هایی که یک شرکت حول تحول انجام می دهد برای بهبود تجربه مشتری و ذینفعان است. لذا برای تکمیل زنجیره خلق ارزش نیاز است تا نقاط تماس شرکت با مشتریان شناسایی شده، بهبود یافته و دریافت سرویس ها برای ایشان تسهیل گردد.

با این تفاسیر استفاده از امکاناتی که در گوشی های هوشمند وجود دارد می تواند کمک بزرگی به بهبود این تجربه نماید هم از این جهت که شرکت در جیب مشتری است و همیشه همراه او و هم از این جهت که امکانات گوشی ایجاد و دریافت سرویس های امن و پایدار را برای هر دو طرف ممکن می سازد.

 

کلیاتی در خصوص امکانات نرم افزار چتر همراه ارایه دهید؟

این نرم افزار سعی دارد تا علاوه بر سرویس های معمول که بر روی سایت های اینترنتی شرکت وجود دارد، سرویس های پیشرفته تری را نیز که با تکنولوژی هایی غیر از گوشی هوشمند ممکن نیست ایجاد نماید.

از جمله امکانات گوشی هوشمند که دست توسعه دهندگان را برای ایجاد سرویس های ارزش افزوده باز می گذارد می توان به وجود سیستم عامل، امکان فیلم برداری و عکس برداری، امکانات مکان یابی، در دسترس بودن، امکان ارسال نوتیفیکیشن و … اشاره نمود.

در حال حاضر امکاناتی نظیر اخبار، جستجوی شعب و نمایندگان، صدور بیمه نامه برخط، انتخاب واحد های صدور دلخواه، معرفی رشته ها و … بر روی این سیستم ارائیه می شود. و به عنوان راهی برای تسهیل گری روابط با مشتری امکان بازدید اولیه برای صدور بیمه نامه بدنه، اعلام خسارت های خودرویی و درمانی نیز به این سیستم اضافه شده است.

بدیهی است که با ایجاد این امکانات نیاز به حضور مشتری کمتر شده و می توان خدمات بهتری در حوزه بازدید بدنه، صدور و خسارت برای ایشان ایجاد نمود.

 

مزیت نسبی این طرح نسبت به محصولات رقبا در این زمینه چیست؟

قطعا سایر شرکت ها نیز اقدامات با ارزشی در این حوزه انجام داده اند که به بهتر شدن ارتباط با مشتریان منجر می شود اما چیزی که در بیمه پارسیان برای ما اهمیت داشته و دارد ایجاد کلیه سرویس های ارایه شده به مشتری به صورت تجمیعی و یکجاست، این موضوع به عنوان چشم اندازی برای توسعه این سیستم در نظر گرفته شده تا در آینده بتوان تجربه ای مناسب از نوع All In One و یا One-Stop-Shop برای مشتری ایجاد کرد لذا از جمله مزیت های این نرم افزار می توان به یکپارچگی سرویس ها، رعایت حقوق شبکه فروش و قابلیت توسعه پذیری بالا اشاره نمود.

 

 آیا واحد فناوری اطلاعات نظرسنجی از مشتریان صورت داده است تا در نهایت به تولید این محصول منجر شود؟

با توجه به تحقیقاتی که در داخل شرکت انجام شد برخی از کاستی ها در سرویس های ارایه شده به مشتریان شناسایی شد و سپس با روند تفکر طراحی، نسبت به ایده پردازی برای رفع آنها اقدام گردید در نهایت پس از گلچین شدن ایده ها و انجام برخی تغییرات در آنها سرویس های مد نظر توسعه یافت. برای انجام این مهم نظراتِ مشتریانی که به نوعی با بیمه پارسیان بیشتر در ارتباط بودند دریافت و اصلاحات لازم صورت گرفت.

البته قابل ذکر است که این سیستم امکان ارسال نوتیف را داشته و مقرر است تا در نسخه های بعدی امکان نظر سنجی بر روی خود نرم افزار چتر همراهِ پارسيان تعبیه شده تا ارتباط نزدیک تری با مشتریان جهت دریافت بازخورد آنها صورت گیرد.

 

 پیش بینی شما از استقبال بیمه گذاران چیست؟

نکته ای که در اینجا قابل ذکر است میزان ارتباط مشتریان با شرکت بیمه است همان گونه که مستحضرید با مدل کسب و کارهای فعلی و صدور بیمه نامه های یک ساله عموما مشتریان سالی یکبار با شرکت بیمه در ارتباطند که این خود مي تواند منجر به عدم استقبال گردد اما می توان تغییراتی در مدل های کسب و کار ایجاد نمود تا تعامل با ایشان گسترش یافته و ارزش افزوده برای هر دو طرف خلق نماید. از طرفی این نکته یادمان نرود که مشتریان خصوصا مشتریان نسل Z که به دیجیتالی های مادرزاد معروفند به دنبال سرویس های خوب و به معنی تمام دیجیتالی هستند و درصورتی که سیستم های کارا و مناسب برای آن ها تهیه گردد، خود باعث استقبال بالا خواهد شد.

ما نهایت تلاش خود را جهت ایجاد سرویس های ارزش افزوده نموده ایم و ایده ها و ارزش های بیشتری نیز برای تعبیه در سیستم برنامه ریزی کرده ایم لذا گرچه در ابتدای راه هستیم اما امیدواریم که استقبال از این سیستم مناسب باشد.

بیمه پارسیان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  27