حمایت دولت سیزدهم از ایجاد ثبات در معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توان امید داشت که دولت از ایجاد ثبات در بازار سهام حمایت کند که چنین مساله‌ای در صورت تحقق خود می‌تواند سبب بازگشت اعتماد سهامداران و تزریق مجدد نقدینگی به این بازار شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، «محمد میرزایی» روند بازار سرمایه تا پایان سال جاری را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: در چند ماه گذشته مولفه‌هایی مانند مذاکرات برجام و لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاطم‌هایی را در بازار ایجاد کرد؛ این در حالی است که در شرایط فعلی برخی از این مسائل رفع شده است و زمینه بهبود روند معاملات بورس را فراهم کرده است.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال فروش اوراق در بازار سرمایه با حجم زیاد صورت نگیرد، زیرا دولت قصد دارد تا کسری بودجه را از مسیرهای دیگر تامین کند.

میرزایی در ادامه به نرخ ارز و تأثیر آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با ثبات نرخ دلار و عدم کاهش آن شاهد بهبود وضعیت گزارش ۹ ماهه شرکت‌های صادرات محور خواهیم بود که این مساله خود نیز می‌تواند سیگنال مثبتی در خصوص سودآوری این صنایع باشد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همچنین براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توان امید داشت که دولت نیز در آینده نزدیک از ایجاد ثبات در بازار سهام حمایت کند که چنین مسئله‌ای در صورت تحقق خود می‌تواند سبب بازگشت اعتماد سهامداران و تزریق مجدد نقدینگی به این بازار شود.

وی بیان کرد: مجموع عوامل بنیادی مذکور نشان از روند مثبت شاخص تا پایان سال دارد اما لازم به ذکر است که انتظار رشد پرشتاب از بازار وجود ندارد اما بدون شک بورس بهترین بازار برای سرمایه‌گذاران بلندمدت است زیرا حافظه تاریخی این بازار حکایت از بازدهی بالای بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی دارد.

میرزایی در خصوص روند سوددهی صنایع تا پایان سال بیان کرد: اکنون ویروس کرونا در سطح جهانی تقریبا به یک نقطه قابل کنترلی رسیده است؛ به گونه‌ای که شاهد رشد مجدد سطح اقتصاد جهانی و افزایش تولیدات هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می‌رسد صنایع پتروشیمی تا پایان سال با سودآوری و رشد به نسبت قابل توجهی مواجه باشد، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که گروه کانی‌ها تحت تاثیر افزایش نرخ جهانی و اختصاص جایگاه مناسب در بحث صادرات با سودآوری بهتری نسبت به سال گذشته مواجه باشند.

وی در پایان گفت: امید می‌رود سازمان بورس نیز بتواند با اقدامات لازم در راستای تقویت زیرساخت ها و عملی کردن وعده‌های خود در ماه‌های پیش رو اعتماد از دست رفته سهامداران را به این بازار باز گرداند.

شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، ۱۲ دی‌ماه) با ۲۲۳ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۷۹ هزار واحدی قرار گرفت.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3