13 پیشنهاد حرفه ای گری به مدیران حال حاضر صنعت بیمه / هادی دستباز

در سخنرانی ای که 32 سال پیش ایراد شد،مطرح گردید؛

آموزش کلید اصلی و اساسی توسعه و گسترش این صنعت محسوب میشود.آموزش باید به صورت مستمر و مداوم صورت پذیرد و شکی هم وجود ندارد که اجرای برنامه های آموزشی برای این صنعت بسیار گران تمام میشود، اما آیا هرگز اندیشه کرده ایم که صنعت بیمه و در کنار آن اقتصاد برای  این جهل و نادانی چه بهاء گزافی را میپردازد؟/از حرفه ای بودن تشکیلات، هدفم این نیست که بگویم که نیروی کار شرکت باید از تخصص و کارآئی برخوردار باشد، بلکه مصرا اعتقاد دارم که سازمان و تشکیلات شرکت بیمه برای اینکه بتواند سرویس مناسب و قابل رقابتی را در بازار ارائه دهد باید با کاربرد تکنولوژی جدید آشنا باشد و از خدمات کامپیوتر و سیستمهای مخابراتی پیشرفته سود برد و با بازارهای جهانی آشنا باشد .

به گزارش ریسک نیوز مقاله زیر متن سخنرانی آقای هادی دستباز کارشناس صنعت بیمه است و زمانی که مدیر روابط بین الملل بیمه مرکزی ایران بوده ایراد داشته است.

این متن در یازدهمین اجلاس اتحادیه بیمه ‏گران و بیمه‏ گران اتکائی آسیائی و آفریقائی‏ F.A.R در سپتامبر سال۱۹۸۹ میلادی در شهر پیونگ یانگ کره شمالی به زبان انگلیسی ایراد گردیده است.

نظر به اینکه موضوع مقاله در بر گیرنده مسائل روز صنعت بیمه کشور می‏ باشد ریسک نیوز با هماهنگی ایشان اقدام به انتشار ان در دو بخش کرده است.

نکته قابل توجه در این سخنرانی که در آن زمان بسیار مورد توجه واقع شد و در زمره بهترین سخنرانی های این اجلاس قرار گرفت این است که مسایل مهمی چون حرفه ای گری در صنعت بیمه از زوایای مختلف مورد توجه قرارگرفته و در سیزده شاخص تقسیم بندی شده است.

مساله قابل تامل دیگر این است که مطالعه این متن نشان می دهد که پیش کسوتان صنعت بیمه ایران تا چه میزان بر حرفه ای گری تاکید داشتند و چقدر در اجلاس و گردهمایی های جهانی صاحب مقام بودند.

از سوی دیگر تسلط این کارشناسان پیش کسوت به زبان انگلیسی که امروزه متاسفانه حلقه مفقوده مدیران فعلی بیمه ای است نیز خودنمائی می کند.

همچنین نکته شاخص دیگر در این سخنرانی تاکید بر لزوم نواوری و استفاده از تکنولوژی است که سی و دو سال پیش برآن تاکید شده است و امروز هم همچنان بر نواوری و تکنولوژی در صنعت بیمه تاکید می گردد که نشان دهنده ان است که صنعت بیمه ایران به واسطه حضور کارشناسان فنی و متخصص در سه دهه گذشته تاکید بر علون و فنون نواورانه را در دستور کار داشته انچه که این روز ها تحت عنوان تحول دیجیتال مطرح می شود اما صنعت بیمه ایران در این روزها اندر خم یک کوچه هم نیست.

این سخنرانی سی و سال پیش به زبان انگلیسی ایراد شده و متن زیر ترجمه آن است . بخش اول منتشر شد بخش دوم  از پی می آید:

 

1-صحت و درستی عمل‏

این واژه نیازی به توضیح و تشریح ندارد.این مسئله را باید به عنوان یک حقیقت پذیرا شد که با رقابتهای روز افزون در بازار و همچنین فشارهای رایج و سود دهی که مد نظر قرار دارد، بعضی از متخصصان حرفه ‏ای به خاطر رقابت در بازار بسیاری از استانداردهای اخلاقی خود را بدست فراموشی سپرده‏ اند و اگر چنین شود و این طرز بینش و برداشت در جامعه رسوخ کرده و ریشه دواند، عامه مردم کمتر به بیمه‏ گران، واسطه ‏ها و نمایندگان بیمه اعتماد خواهند کرد.با توجه به اینکه”اعتماد و اطمینان”اصل حاکم بین مصرف کنندگان و صنعت بیمه محسوب می‏شود، لذا وظیفه اصلی مدیریت در القاء این طرز فکر در بین عامه مردم و همچنین کارشناسان حرفه ‏ای است که بپذیرند که صحت و درستی عمل پایه اصلی و اساس کار و فعالیت ما محسوب می‏شود.همه می‏دانیم که یک کارشناس متخصص حرفه ‏ای با برخورداری از حسن شهرت باید نسبت به مشتریان و همچنین همکاران خود صادق باشد و شیوه رفتار و منش کاریش باعث تولید و گسترش مفهوم اطمینان، وثوق و وفاداری در جامعه گردد.

2-دانش و تخصص فنی‏

اگر ما بازارهای مختلف منطقه را به دقت تحت‏ بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم، فقدان مهارتهای فنی و دانش تخصصی در رابطه با بیمه ‏گری خطرات خاص و محاسبه و برآورد خسارت در بسیاری از رشته‏ های بیمه‏ ای آشکار است.

امکانات آموزشی کافی به علت جوان بودن بازار  وجود ندارد .بیمه‏ نویسان و بیمه‏ گران فعال در این بازارها اغلب دارای دانش تجربی هستند نه دانش فنی مبتنی بر آموزش کلاسیک و آکادمیک، به همین دلیل متخصصان حرفه ‏ای باید دارای دانش فنی بیمه در کلیه رشته‏ هائی باشند که در آن ادعای تخصص دارند.

با توجه به دگرگونی و تغییرات سریع در کلیه رشته‏ های بیمه ‏ای، حرفه‏ های گوناگون و افراد حرفه‏ ای و متخصص زیادی در این صنعت پای به عرصه حیات نهادند که هر یک در رشته خاصی دارای تبحر و تخصص می‏ باشند.این حرفه‏ ای های  جدید عبارتند از: بیمه‏ گران، محاسبان خسارت، محاسبان بیمه‏ های اشخاص بازدید کنندگان، مسئولان خسارت، متخصصان بیمه‏ های اتکائی، نجات دهندگان کالا و کشتی و سایر تکنسین‏ های صنعت بیمه از این دست هستنند .

هر یک از این افراد حرفه‏ ای باید دانش تخصصی حرفه خاص خود را داشته باشند.باعث خوشحالی است بگویم بسیاری از اتحادیه ‏های بیمه ‏ای در اغلب کشورهای آفریقائی-آسیائی، دانشگاهها و کالج‏ها مراکزی را برای افزایش سطح دانش و تخصص بیمه‏ ای کارشناسان کشور خود به راه انداخته‏ اند.

با توجه به اینکه شرکتهای بیمه متقاعد شده‏ اند که کارشناسان باید دارای دانش فنی و تخصصی لازم باشند و ضرورت و اهمیت این نیاز را درک کرده ‏اند، لذا باید بخشی‏ اندک از درآمدهای خود را برای تعلیم و تربیت کارکنان خود صرف نمایند.بار دیگر لازم است تاکید کنم که آموزش کلید اصلی و اساسی توسعه و گسترش این صنعت محسوب می‏شود.آموزش باید به صورت مستمر و مداوم صورت پذیرد و شکی هم وجود ندارد که اجرای برنامه‏ های آموزشی برای این صنعت بسیار گران تمام می‏شود، اما آیا هرگز اندیشه کرده ‏ایم که صنعت بیمه و در کنار آن اقتصاد برای  این جهل و نادانی چه بهاء گزافی را می‏پردازد؟موجب خوشحالی است که صنعت بیمه کشورهای آفریقائی-آسیائی توجه زیادی را به امر آموزش کارکنان خود معطوف می‏دارد، اما متأسفانه تا رسیدن به مقصد راهی دراز و طولانی در پیش است.

3-صلاحیت و شایستگی‏

با توجه به اینکه صنعت بیمه کشورهای آفریقائی- آسیائی به لزوم ایجاد یک سیستم آموزشی مناسب برای اداره و مدیریت صنعت بیمه پی برده است با بررسی همه جانبه در این کشورها در می‏ یابیم که با بیکاری موجود در اغلب این کشورها، کارفرمایان و شرکتهای بیمه از وضعیت بهتری برخوردارند تا بتوانند نیازهای پرسنلی و نیروی انسانی خود را از میان آن دسته از افرادی تأمین نمایند که از حداکثر استعداد، توان و دانش برخور دارند.

من شواهدی برای این گفته‏ های خود در دست ندارم، اما اعتقاد دارم که صنعت بیمه کشورهای آفریقائی-آسیائی همه ساله فارغ التحصیلان دانشگاهها را استخدام می‏ نماید و تعداد این گونه افراد در صنعت بیمه رو به تزاید است.حداقل این شیوه و روشی است که صنعت بیمه ایران در پیش گرفته است. عصاره و اصل کلی کار و فعالیت ما بر سه اصل نرخ‏ گذاری، بیمه‏ گری، و برآورد تجزیه و تحلیل خطر ( مدیریت ریسک )  استوار است . این وظایف و عملیات گوناگون بخش گسترده و عظیمی‏ از تخصص، صلاحیت و شایستگی و دانش فنی را در بر می‏گیرد.جستجو برای دست یابی به دانش و افزایش سطح دانسته‏ ها یکی از خصوصیت‏ های بارز و متمایز یک متخصص حرفه ‏ای است.او باید همیشه گوش به زنگ تغییرات، دگرگونی های فنی و علمی و پدیده‏ های جدید تکنولوژی در جهان باشد.

امروزه پیشرفت علم و دانش  به سرعت برق انجام می ‏پذیرد و هر گونه خطر فاجعه آمیز، خواه طبیعی و یا ساخته و پرداخته دست انسانی می‏تواند موضوع پوشش بیمه ‏ای قرار گیرد، بنا بر این متخصصان حرفه ‏ای این صنعت باید بتوانند ضمن یافتن راه حل هایی برای این مشکلات،  سرویسهای خوب و قابل قبولی را هم به مشتریان عرضه دارند.این متخصصان و حرفه‏ ای ها هستند که می‏توانند اینگونه خطرات را ارزیابی نمایند، خطراتی که با گذشت هر روز شکلی جدید به خود می‏گیرند و توسعه و گسترش تکنولوژی باعث پدید آمدن تغییرات و تحولات اساسی در ساختار و ترکیب آنها می‏گردد. همه آگاهیم که خلاء و فاصله‏ ای بین بهترین‏ ها و متوسط ها و یا ارائه سرویس ایده ‏آل و خوب با سرویس قابل قبول و متوسط وجود دارد و لذا این وظیفه و باری است که بر دوش متخصصان و حرفه‏ ای ها نهاده شده است تا بر این خلاء و فاصله پل زنند و خدمات را به بالاتر از حد مطلوب ارتقاء دهند.

من مطمئنم که صرفا آن دسته از کارشناسان و متخصصانی که دارای بالاترین سطح تعلیم و تربیت، تخصص و استانداردهای فنی-حرفه‏ ای می‏ باشند قادرند تا با تکیه و اتکاء بر تجارب مکتسبه و دانش تکنولوژی بر مشکلات بیمه‏ گری آخرین دهه قرن پیروز شوند.

4-قوه ابتکار

یک حرفه‏ ای متخصص باید ضمن تعلیم و آموزش، تجربه و دانش فنی در اجرای وظایف محوله  که در واقع حصول به اهداف غائی و نهائی شرکت است از قوه ابتکار نیز برخوردار باشد.قوه ابتکار او باید به نوعی باشد که بتوانند ضمن حل مشکلات راه و روشهای برخورد و اداره را طرح ریزی نماید.یک حرفه‏ای متخصص که در یک چنین قلمرو جغرافیائی وسیعی که دارای انبوهی از جمعیت است زیست می‏کند باید از آنچنان قوه ابتکاری برخوردار باشد که بتواند خود را با خطرات موجود یک محیط متغیر جغرافیائی با بلایا و مصیبتهای طبیعی، خطرات ساخته و پرداخته دست انسانی و علم و دانشی در مراحل اولیه تطبیق دهد.بطور خلاصه، قوه ابتکار، یک نیاز اصلی و اساسی برای متخصصین حرفه‏ای بیمه و بیمه اتکائی امروز می‏باشد.

5-سرویس(ارائه خدمات پس از فروش)‏

بیمه دارای وابستگی بسیار زیادی با تجارت و صنعت است و لذا، طبیعت بیمه اقتضاء دارد که به عنوان یک صنعت تلقی گردیده و جای والا و مهمی را در چهار چوب تجارت، اقتصاد و صنعت کشور اشغال نماید.

شرکتهای بیمه به سادگی به عنوان ابزار و عوامل تولید تلقی می‏گردند در نتیجه شکست و یا موفقیت یک شرکت بیمه تا حدود خیلی زیادی بستگی به خدماتی دارد که به مشتریانش ارائه می‏دهد.معمولا مؤسسات بیمه موفق، افراد حرفه ای و متخصصانی را به کار می‏گیرند که علاوه بر انجام وظایف خاص به فکر ترقی، توسعه و گسترش شرکت و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشتریان و آنهائی که با شرکت تماس دارند باشند.

در کشورهای در حال توسعه، متخصصان حرفه ‏ای، دلالان و بیمه‏ گران سرویس و خدمات مناسبی را به مشتریان و در واقع به مصرف کنندگان این خدمات ارائه نمی‏ دهند و علت آن هم صرفا عدم آگاهی قشر مصرف کننده از گستره و تنوع خدماتی است که شرکتهای بیمه می‏توانند در اختیار آنها قرار دهند،  اما با توجه به افزایش آگاهی‏ های روز مره مردم، تغییرات بنیادی در بازارها ایجاد شده، چه اکنون می‏ بینیم که بسیاری از مشتریانی که سالهاست با یک شرکت بیمه داد و ستد دارند و فعالیت کاریشان بر اساس تماس روزانه می‏ باشد غالبا پیشنهادهای سازنده‏ای را در رابطه با نحوه و چگونگی کیفیت خدمات قابل ارائه به شرکتهای بیمه تسلیم می‏دارند. در واقع بیمه گذار آگاه می تواند شرکت بیمه را وادار به تغییر رفتار نماید .

بنا بر این در آینده‏ای نه چندان دور چنانچه متخصصان، حرفه‏ ای ها بتوانند خدمات مورد نیاز بیمه گذاران را به نحو مناسبی عرضه دارند، دگرگونی های اساسی و بنیادی در ساختار بازار به وقوع خواهد پیوست . مطمئنم که اگر شرکت بیمه ‏ای نتواند فعالیت خود را منطبق بر نیازهای آینده پایه ریزی کند، در این گونه بازارهای جائی نخواهد داشت و بیمه‏ گذاران از زاویه دیگر بر این شرکتها، متخصصان و حرفه‏ ای های این صنعت نظاره خواهند کرد.

6- نو آوری و ابتکار

صنعت بیمه تجارب حاصل از سایر رشته‏ های صنعتی که تغییرات و تحولات سریع بازار را پشت سر گذاشته ‏اند تجربه کرده است.وظیفه سازمان و یا به عبارت دیگر وظیفه متخصصان و حرفه‏ ای ها باید بر این دو اصل که عوامل اصلی مشخصه موفقیت است استوار باشد . این دو اصل عبارتند از :

( ۱ ) توجه به رضایت مصرف کنندگان  خدمات و بیمه‏ گذاران.

(2 ) توجه به ابداع و نوآوری مستمر در عرضه خدمات و پوشش های قابل ارائه.

واقعیتی انکار ناپذیر است که ابداع و نوآوری برای پیشرفت و توسعه این صنعت از اهم واجبات است و بیمه‏ گذاران در کلیه بازارهای جهانی درخواست ارائه خدمات و سرویس های مناسب را با کمترین هزینه‏ ها دارند و دو عامل پیش گفته به عنوان پتانسیل های خلاق و پویا از طرف کلیه کارشناسان شرکت های بیمه مورد تائید قرار گرفته است.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بازارهای بیمه بیشتر تقلید کننده هستند تا مبتکر و مبدع با اینکه در هر زمینه ‏ای از این صنعت امکانات ارائه طرحهای نو و ابتکاری وجود دارد اما این وظیفه مهم بر دوش متخصصان این صنعت است که سنت تقلید را به ابداع و نو آوری بدل کنند.

به‏ اندیشه نوآوری در صنعت بیمه که منتج به توسعه، گسترش و پیدایش انواع جدید پوشش های بیمه ‏ای خواهد گردید باید ارج نهاد،  زیرا چنانچه با این بینش و طرز تلقی عاقلانه برخورد شود، صنعت بیمه ابعاد جدیدی خواهد یافت و صنعت متفاوت و چند گونه کشورهای آفریقائی آسیائی بیشتر خود را به صنعت بیمه کشورهای توسعه یافته نزدیک خواهد کرد و در نتیجه قادر خواهد بود که پاسخگوی نیازهای اقتصاد و صنعت رو به گسترش و توسعه کشورهای منطقه هم باشد.

7-انگیزش و ترغیب‏

کارشناسان حرفه ‏ای و متخصص صنعت بیمه، علی الخصوص اگر در پست‏های مدیریتی و کلیدی باشند ،  باید برای کلیه کارکنان انگیزه بوجود آورند و آنها را برانگیزانند ، زیرا کارکنان نیاز به انگیزه، ترغیب و تشویق دارند تا ارزشهای واقعی خود را بشناسند و با تمام نیرو و توان برای موفقیت شرکت به کار و فعالیت بپردازند.متخصصان حرفه‏ ای باید خالق جوی باشند که در آن کارکنان احساس نمایند به شرکت تعلق دارند و در فعالیتهای روزانه آن سهیم هستند و می‏توانند مشارکتی سازنده در امور شرکت داشته باشند، و هر گونه اظهار نظر و طرحهای سازنده را با مدیران مطرح می  نمایند  مطمئن باشند که مورد پذیرش و  خوش آمد و تشویق  قرار خواهد گرفت.

با نگاهی به صنعت بیمه کشورهای در حال توسعه در می‏یابیم انگیزه لازم در بین کارکنان کلیه رده‏ ها وجود ندارد و این عامل منفی و یا به عبارت دیگر بازدارنده باعث کاهش تولید و بازدهی و کارآئی کارکنان شده است.

8- الهام بخشی‏

متخصصان حرفه‏ ای صنعت بیمه به خوبی آگاهند که عوامل تشکیل دهنده موفقیت عبارتند از ابداع و نوآوری، بر انگیختن و ترغیب و الهام بخشی . الهام بخشی ارتباطی تنگاتنگ و ناگسستنی با ترغیب دارد به ویژه  زمانی که این دو عامل در رابطه با نیروی کار باشند . در زمانی که شرکت بیمه کاربرد یک تکنولوژی جدید و یا یک پوشش جدید بیمه ‏ای را به بازار عرضه می ‏دارد.افراد حرفه ‏ای وظیفه دارند که وسایل و ابزاری بیابند تا به وسیله آن نیروی فکر واندیشه و  نیروی کار شرکت را به خاطر پیشبرد اهداف شرکت به خود جلب نمایند .  لازم است بار دیگر تکرار نمایم‏ که استعداد در الهام بخشی به نیروی کار از مهمترین عوامل تعیین کننده بین موفقیت و ناکامی‏است.

9-وفاداری به شرکت‏

از آنجائیکه صنعت بیمه حرفه پیچیده ‏ای است که دانش تخصصی، اخلاق حرفه ای ،  قوانین حقوقی  و اطلاعات محرمانه را شامل می‏شود، بنا بر این وفاداری یکی از خصیصه‏ های لازم و بارز متخصص حرفه‏ ای خوب و طراز اول محسوب می‏ شود.وفاداری به مفهوم وفادار بودن به حرفه، شرکت، مشتریان و همکاران بیمه‏ ای است، زیرا نادیده انگاشتن اعتماد و وثوق هم غیر اخلاقی است و هم مغایر اصول و حرفه ای بودن  است.

10-استراتژی روابط عمومی‏

همانطور که قبلا بیان گردید، بیمه یک صنعت سرویس دهنده به حساب می ‏آید، بنا بر این، امکان فروش این گونه خدمات به عامه مردم میسر نمی ‏باشد مگر اینکه با یک استراتژی روابط عمومی این کار صورت پذیرد، لذا شرکتهای ارائه کننده خدمات ،  شرکتهای بیمه و بیمه اتکائی ،  صرفا از طریق روابط عمومی و تبلیغات می‏توانند تولیدات خود را به مردم عرضه نماید.وظیفه و شغل یک متخصص حرفه‏ ای در صنعت ما این است که با رفتار و نحوه ارائه خدمات ، تصویری زیبا و در یاد ماندنی از صنعت بیمه عرضه بدارد، بنابراین کاربرد واژه روابط عمومی برای ما به مفهوم معرفی خدماتمان به بازار است.

11-داشتن دانش حرفه‏ ای‏

با نگاهی به نحوه عملکرد شرکتهای بیمه در کشورهای در حال توسعه و مقایسه آن با بازار اروپا مشاهده می‏ کنیم که نحوه اداره و مدیریت شرکتها به طور فاحشی با یکدیگر اختلاف دارند، بنابراین طرز تلقی و برداشت حرفه‏ ای بودن در سطح افراد و همچنین در سطح مدیران منطبق با واقعیت نیست. تصور می‏کنم که فقدان تخصص های حرفه ‏ای و دانش فنی اثر خود را بر نحوه مدیریت و گسترش و توسعه شرکتها نهاده است و آنهائی که سالیان سال است در این صنعت کار کرده ‏اند به خوبی آن را احساس می‏کنند.نیروی کار شرکت باید در طول خدمت خود مورد آموزش و تعلیم قرار گرفته و حتی در آزمون‏های  شرکت مشارکت  نماید.این نیروی فعال باید پذیرای این واقعیت و فکر باشد که یک نیروی کار فعال و تحصیلکرده از اهم واجبات برای یک شرکت و از عوامل مهم توسعه و موفقیت به شمار می‏ رود.

بدون شک این چنین تشکیلاتی از نیروی فعال، سازنده و خلاق این افراد بهره ‏مند خواهد شد و ما هم ناظر افزایش چشمگیر در پرتفوی بیمه‏ ای و سوددهی  شرکت به همراه یک مدیریت موفق خواهیم بود. حرفه‏ ای های شرکت همیشه هماهنگ و همگام با روشهای جدید و تغییرات و دگرگونیهای شغل و حرفه خود می‏باشند و طبیعتا قادرند که در بازار به فعالیت پرداخته و سطح تولید را افزایش دهند.

12-حرفه‏ای بودن بازار کار

شرایط یک بازار سالم بیمه ‏ای چه باید باشد؟ یک بازار سالم، بازاری است که در آن مدیریت بیمه با نیازهای مصرف کنندگان و مشتریان به سرعت و با کمترین هزینه و به طور مطمئن برخورد نماید.اینچنین بازاری حقوق بیمه‏ گذاران و مصرف کنندگان را مورد حمایت قرار خواهند داد.نیاز مصرف کنندگان و بیمه گذاران همیشه به صورت یکنواخت کردن فرمها ی ( فرمهای پیشنهاد، گواهی بیمه‏ ،  گواهی تمدید و شرایط عمومی بیمه‏ نامه ‏های متفاوت )  مختلف متجلی می‏گردد تا این شرایط و قوانین به صورت بهتری قابل جذب و درک برای کلیه افراد باشد. بیمه‏ گذاری که نیازهای بیمه‏ ای خود را به بازار عرضه می‏ کند انتظار دارد که بهترین سرویس و شرایط را دریافت داشته و در زمان پرداخت خسارت سریعا به کارش رسیدگی شود و در بازارهای غیر تعرفه ‏ای هم نرخ حق بیمه ‏اش از نوسانات کمتری برخوردار باشد

13-حرفه‏ ای بودن تشکیلات‏

شرکتهای بیمه بزرگ باید فرا گیرند که حجم‏ پرتفوی و حق بیمه در مواقع بحرانی و موقعیتهای نامطمئن همیشه نمی ‏تواند منافع آنها را حفظ کند. اگر فکر و اندیشه تخصصی و حرفه‏ ای بودن در کلیه سطوح شرکت بیمه رایج نباشد و متخصصان حرفه‏ ای امور فنی شرکت را اداره ننماید، در مدت کوتاهی لازم است که تشکیلات شرکت را مجددا بازسازی نمایند تا مدیریت مرده و بی‏ تحرک به مدیریت پویا و دینامیک بدل گردد و شرکت به سود دهی و ارائه خدمات متناسب بازار گام بردارد.

از حرفه ‏ای بودن تشکیلات، هدفم این نیست که بگویم که نیروی کار شرکت باید از تخصص و کارآئی برخوردار باشد، بلکه مصرا اعتقاد دارم که سازمان و تشکیلات شرکت بیمه برای اینکه بتواند سرویس مناسب و قابل رقابتی را در بازار ارائه دهد باید با کاربرد تکنولوژی جدید آشنا باشد و از خدمات کامپیوتر و سیستمهای مخابراتی پیشرفته سود برد و با بازارهای جهانی آشنا باشد .

مطمئن هستم که علیرغم شرایط منفی اقتصاد جهانی و عامل تورم، حجم حق بیمه در کلیه رشته‏ های بیمه در کشورهای آفریقائی آسیائی در دهه‏ای که در پیش رو داریم به دو برابر افزایش خواهد یافت.

برای پاسخ‏گوئی به این نیاز و بیمه کردن خطرات بزرگ، نیاز به نیروی کار متخصصی داریم که با الهام گرفتن از پیشگامان صنعت بیمه این مهم را به انجام رسانند.

حرفه ما ،  مأموریت مقدسی را بر عهده دارد که باید انجام دهد.این مأموریت مقدس توسعه تأمین به منظور پاسخگوئی به نیازهای انسانی و جوامع و اجتماعات ماست تا از طریق آن بتوانیم منابع ملی را حفظ کنیم و لذا باید این هدف را ارج نهیم و مقدس شماریم.

ادامه دارد……

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =