رشد شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد کم جان 303 واحد همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملات هفته با رشد کم‌ رمق 303واحد به رقم یک میلیون و 363 هزار و 132 واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هم وزن امروز با 511 واحد کاهش به رقم 359 هزار و 474 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 463 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 287 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 264 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 4 هزار و 175 میلیارد ومان رسید. با این حساب ارزش معاملات بورس و فرابورس از 6 هزار و 300 میلیارد تومان فراتر رفت.


نقشه معاملات بورس تهران چهارشنبه 15 دی 1400

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران 0.2 درصد رشد کرد، همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 0.14 درصد کاهش یافت.

شاخص آزاد شناور 0.1 درصد افت کرد شاخص بازار اول بورس 0.12 رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.01 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، اپال‌ کانی پارس، گل‌گهر و ایران‌خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای دارویی برکت و بورس انرژی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 27 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 403 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 13 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به 322 هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 157 هزار فقره معامله و به ارزش4 هزار و 184 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صنعتی مینو، فرابورس، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

با توجه به اینکه در حال حاضر 49 میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد سود سهام این افراد مربوط به عملکرد سال 99 باید تا پایان اسفند ماه واریز شود در این زمینه اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت قرار است هفته آینده کارگروهی با تصویب شورای عالی بورس تشکیل شود و در مورد نحوه دریافت سود سهام عدالت و واریز آن برای سهامداران عدالت تصمیم بگیرد.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و سود زیان است و مردم قبل از ورود به بازار حتما از افراد خبره و معتمد مشورت بگیرند و با مطالعه و مشورت وارد بورس شوند تا دچار زیان نشوند. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند کسانی که وارد نیستند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت وارد بازار شوند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

79  −  74  =