کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 751 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 751 واحد دیگر به رقم یک میلیون و 362 هزار و 344 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 337 واحد به رقم 359 هزار و 134 واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 460 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 5.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 367 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 691 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی‌ ـ ارزشی 0.6 درصد کاهش یافت این دو شاخص با معیار هموزن 0.9 درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 0.1 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.15 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.31 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای ایران‌خودرو، بانک ملت، بانک صادرات، سایپا و بانک تجارت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.


نقشه معاملات شنیه 18 دی بورس تهران

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با عقب‌نشینی 28 واحد به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 11 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به بیش از 320 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 1.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 161 هزار فقره معامله و به ارزش 1975 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای اعتباری ملل و آریا ساسول و توسعه سامانه نرم‌افزار نگین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و ذغال‌سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران ناوارد از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد شوند و از ورود مستقیم به خرید سهام شرکت‌ها خودداری کنند.

همچنین قرار است شورای عالی بورس به زودی کارگروهی تشکیل دهد تا مباحث مربوط به سهام عدالت را پیگیری کند قرار است سود عملکرد مربوط به سال 99 حداکثر تا پایان اسفند ماه امسال به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود که هنوز این کارگروه تشکیل نشده است.

دولت باید قدر حضور 58 میلیون ایرانی معادل 70 درصد جمعیت کشور را در بورس بداند، زیرا سرمایه‌های مردم در یک بازار شفاف جمع‌آوری شده و می‌تواند جذب توسعه تولید و سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور شود.

قیمت هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن که با نماد «تسه» در فرابورس معامله می‌شود،‌امروز به 105 هزار و 32 تومان رسید ،‌یعنی برای دریافت وام 240 میلیونی باید 480 برگه حق تقدم به مبلغ بیش از 48 میلیون تومان خریداری شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

67  −  60  =