در بیمه همتا به همتا (P2PI) چقدر می دانید؟

Guevara یک شبکه بیمه خودرو P2P در بریتانیا است که بیان می‌کند برای اعضایش تا 80 درصد حق بیمه را پس‌انداز می‌کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از بیمه داری نوین رسانه‌های اجتماعی دستیابی به بیمه همتا به همتا (P2PI) را با اجازه دادن به مشتریان بیمه برای ایجاد شبکه‌های آنلاینی که ریسک را به اشتراک می‌گذارند آسان می‌کنند

P2PI با فرآیند شش مرحله‌ای ساده شده زیر کار می‌کند:

  • مشتریان برای به اشتراک گذاشتن ریسک به شبکه‌های اجتماعی آنلاین خود می‌پیوندند یا آنها راه‌اندازی می‌کنند.
  • اعضای یک شبکه بخشی از حق بیمه خود را به یک صندوق سرمایه‌گذاری متقابل پرداخت می‌کنند.
  • اعضا موجودی حق بیمه خود را به بیمه‌گر پرداخت می‌کنند.
  • ادعای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
  • بیمه‌گر مانند یک بیمه‌گر اتکایی عمل می‌کند که ادعا می‌کند صندوق نمی‌تواند نیازها را برآورده کند چرا که وجوه آن تمام شده است و همچنین خدماتی مانند مدیریت بیمه‌نامه را به صندوق عرضه می‌کند.
  • پولی که در پایان سال در صندوق باقی می‌ماند، یعنی پس از پرداخت خسارت، به اعضا بازپرداخت می‌شود یا به یک سال دیگر منتقل می‌شود، در نتیجه پس‌انداز برای اعضا ایجاد می‌شود که در یک مدل بیمه سنتی سود مختص یک بیمه‌گر بود.

Guevara یک شبکه بیمه خودرو P2P در بریتانیا است که بیان می‌کند برای اعضایش تا 80 درصد حق بیمه را پس‌انداز می‌کند. Friendsurance، یک شبکه P2P آلمانی، اظهار می‌دارد که اعضای بیمه دارایی آن به طور متوسط به میزان یک‌سوم پس‌انداز دارند. به گفته این شرکت، اعضای آن می‌توانند از چهار طریق در پول خود صرفه‌جویی کنند.

نخست، اعضا نسبت به مشتریان بیمه سنتی کمتر احتمال دارد که ادعاهای جعلی داشته باشند. طرح ادعاهای تقلبی باعث عدم تأیید اعضای دیگر و بیرون راندن فرد متقلب از شبکه می‌شود.

دوم، اعضا بهتر از بیمه‌گران می‌توانند ریسک‌ها را برای شبکه خود انتخاب کنند. اعضا اطلاعات ریسک را به اشتراک می‌گذارند که بیمه‌گران به آن دسترسی ندارند چرا که اهمیتی ندارند و باید افشا شود.

سوم، Friendsurance معتقد است که هزینه‌های ادعا می‌تواند در P2PI کمتر از هزینه‌های یک بیمه‌گر باشد. اعضا مطالبات جزئی را بدون هزینه کارمندان رسیدگی به مطالبات به یکدیگر پرداخت می‌کنند.

در نهایت، P2PI باید هزینه‌های خرید کمتری نسبت به یک بیمه‌گر سنتی داشته باشد؛ زیرا اعضا بازاریابی را انجام می‌دهند. اعضا تشویق می‌شوند تا اعضای بیشتری را به شبکه جذب کنند. افزایش اندازه یک شبکه باعث افزایش پول آن و در نتیجه پس‌انداز پیشنهادی برای اعضا می‌شود.

P2PI به دلیل صرفه‌جویی‌هایی که عرضه می‌کند می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کند. Guevara در دو روز اول فعالیت خود بیش از 100000 پوند حق بیمه نوشت. Friendsurance بیان می‌کند که 20 درصد در ماه رشد داشته است.

اگر P2PI مشتریان زیادی را به دست آورد که تهدیدکننده بیمه‌گران فعلی بود: مشتریان از خرید بیمه از شرکت‌های مستقر بیمه‌ای به شبکه‌های P2PI روی می‌آورند. این تغییر علاوه بر کوچک کردن بازار بیمه عمومی، بازار را برای بیمه عمومی سنتی که شرکت‌های فعلی ارائه می‌کنند؛ همچنین آن را کالایی می‌کند. این امر منجر به کاهش تقاضا برای بیمه سنتی بدون کاهش متعادل در عرضه خواهد شد و در نتیجه قیمت‌های آن پایین‌تر خواهد رفت.

در این سناریو، P2PI همچنین منجر به انتخاب نامطلوب در بازار برای بیمه‌های سنتی می‌شود و خطرات ضعیفی که توسط اعضای بررسی شبکه‌های خود از P2PI کنار گذاشته می‌شوند، به همراه خواهد داشت.

بخشی از مقاله نه برنامه کاربردی تکنولوژی دیجیتال در بیمه عمومی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  63