کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد کم‌جان 1928 واحد همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی با افزایش 1928 واحد به رقم یک میلیون و 334 هزار و 683 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1285 واحد به رقم 353 هزار و 396 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 349 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5 میلیارد اوراق و سهام در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 2413 میلیارد تومان دادوستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز فقط 14 صدم درصد رشد کرد.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 37 صدم درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور 26 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 29 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 3 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ایران خودرو و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و مبین انرژی خلیج فارس بیشتری اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.


نقشه معاملات بورس

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 47 واحد افزایش یافته و به رقم 18 هزار و 65 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از 994 هزار میلیارد تومان شد، ارزش بازار پایه فرابورس به 317 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهام، حق تقدم و و اوراق مالی در قالب 154 هزار فقره معامله و به ارزش 3279 میلیارد تومان دادوستد کردند که با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از 5600 میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز نمادهای آریاساسول، هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی، صنعتی مینو، صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

حراج بلوک یک درصدی، دو درصدی و 15 درصدی سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس با نماد فارس به  عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی بورسی به حراج گذاشته شد، اما بلوک یک درصدی و دو درصدی هنوز مشتری نداشته و قرار است، بلوک 15 درصدی مدیریت دوباره تجدید حراج شود.

البته روز شنبه بیش از 4 میلیارد سهام پتروشیمی خلیج فارس متعلق به پتروشیمی تابان به عنوان معاملات خارج از جلسه معاملاتی در بورس به ارزش بیش از 4 هزار میلیارد تومان به فروش رسید که این مربوط به سهام دولت نبوده و مربوط به پتروشیمی تابان بوده است.

از روز گذشته که با حکم رئیس هیات مدیره پتروشیمی خلیج فارس عبدالعلی علی‌عسگری به عنوان مدیرعامل جدید این هلدینگ بزرگ پتروشیمی در بورس منصوب شده در فضای مجازی انتقادات زیادی به این انتصاب صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و کارشناسان توصیه می‌کنند، سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت و به صورت غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

از طرفی قرار است کارگروهی توسط شورای عالی بورس برای پیگیری سهام عدالت و دریافت سود عملکرد شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت در سال 99 و واریز آن به صورت متمرکز به حساب سهامداران عدالت تشکیل شود که هنوز این کارگروه تشکیل نشده و امیدواریم سود علمکرد سهام عدالت قبل از پایان سال به حساب‌شان واریز شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3