شرکت های خودروسازی آماده بازیافت خسارت نسبت به درجه تقصیرشان باشند

ایربگ ها باز نشد؛

سردار هادیان فر رئیس پلیس راهنمائی و‌ رانندگی گفته است که ۵۰ خودرو تصادف کردند، حتی یک «ایربگ» باز نشد. در این راستا قانون بیمه شخص ثالث چه می گوید؟

به گزارش ریسک نیوز، سردار سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به حادثه رخ داده در محور بهبهان گفت: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم. چرا ارابه مرگ تولید می کنیم؟. دستگاه های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی شود؟

در راستای این اظهارات تاکید می شود که بر اساس ماده16 قانون شخص ثالث‌ مصوب سال ۹۵ چنانچه به حکم مرجع قضائی اثبات شود، عواملی نظیر نقص راه، نبودن یا نقص علائم رانندگی و نقص تجهیزات مربوط یا عیب ذاتی وسیله نقلیه، یا ایجاد مانع توسط دستگاههای اجرائی یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگر در وقوع حادثه مؤثر بوده است، بیمه‌گر و صندوق پس از پرداخت خسارت زیان‌دیده می‌تواند برای بازیافت به نسبت درجه تقصیر که درصد آن در حکم دادگاه مشخص می‌شود به مسببان ذی‌ربط مراجعه کند.

دستگاههای ذی‌ربط مجازند مسؤولیت ‌کارکنان خویش را در قبال مسؤولیت‌های موضوع این ماده از محل اعتبارات جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تحت اختیار، بیمه کنند.

تبصره ـ در صورتی‌که حسب نظریه افسران موضوع ماده (17) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نقص راه، وسیله نقلیه یا عامل انسانی مؤثر در بروز تصادف اعلام شود در صورت اعتراض ذی‌نفع، موضوع حسب مورد به کارشناس یا هیأت کارشناسان رسمی مستقل در امور مرتبط با موضوع از قبیل راه و مهندسی ترافیک، مکانیک و تصادفات با نظر دادگاه ارجاع می‌شود.

در همین راستا شرکت های خودروسازی آماده بازیافت خسارت نسبت به درجه تقصیرشان توسط شرکت های بیمه یا صندوق تأمین خسارت‌های بدنی باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  +    =  67