بهترین زمان سفر به شیراز

در وصف شیراز هزاران شعر و متن خوانده ایم و شنیده ایم. اما درباره این شهر خاص حقیقت این است که شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

به گزارش ریسک نیوز، سفر به شیراز از زیباترین و خاطره انگیز ترین سفر هایی است که می توانید داشته باشید. این شهر زیبا بهشت کوچک ایران است. با مردمانی صمیمی با محبت و مهمان نواز که هرگز از یاد نخواهید برد.

برای بازدید از مکان های دیدنی شیراز در سفر هر چقدر زمان بگذارید باز هم وقت کم می آورید! اما سوال اصلی این است که در چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟ قبل از هر چیزی برای سفر به هر نقطه و مکانی از این جهان باید این نکته را در نظر بگیریم که قصدمان از سفر چیست؟ آیا به دنبال زمانی هستیم که سفر برای مان ارزان تر تمام شود؟ قصد داریم یک سفر تابستانه داشته باشیم یا تصمیم داریم برای تعطیلات عید به این شهر سفر کنیم؟ بعد از مشخص شدن دلیل مان برای سفر و شناخت سلایق و علایق مان راحت تر می توانیم تصمیم بگیریم که در چه فصلی به این شهر سفر کنیم.

در ادامه به تمام این موارد خواهیم پرداخت اما نباید از یاد برد برای سفر به شیراز تمام فصل ها مناسب است با این که شنیده ایم بهار و اردیبهشت شیراز زیباست اما چه کسی می تواند قدم زدن در پاییز ِخیابان ارم شیراز را دوست نداشته باشد و نخواهد شیراز را که در ودیوارش هم عاشق است در پاییز تماشا کند؟

چرا سفر به شیراز؟

شاید قبل از هر چیزی لازم است جواب این سوال را بدهیم که اصلا چرا سفر به شیراز؟ شیراز شهری تاریخی است که قدمت آن به زمان ساسانیان بر می گردد. این شهر زیبا در گذشته با نام های تیرازیس یا سیراسیس شناخته می شده است و از مناطق مهم در جنوب رشته کوه های زاگرس به حساب می امده است. علاوه بر این طبیعت و آب و هوای فوق العاده شیراز از دیگر دلایلی مهم سفر به این شهر است و از طرفی وجود بناهای تاریخی و مقبره بزرگان تاریخ و ادب بر شکوه این شهر زیبا می افزاید. تمام این موارد ذکر شده باعث می شود تا مسافرت به شیراز به هر طریقی از سفر با تور شیراز تا به تنهایی و در هرفصلی یکی از بهترین انتخاب برای سفر باشد.

سفر به شیراز در کدام زمان بهتر است؟

هرگز نمی توان جواب قاطعی به این سوال داد که کدام فصل برای سفر به شیراز بهتر است زیرا بسته به سلیقه هر فرد انتخاب فصل مناسب سفر به شیراز می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این سفر به شیراز در تمام فصول دارای زیبایی های خاص خودش است و باعث می شود شما تجربه های منحصر به فردی داشته باشید. در ادامه به مزیت های سفر به شیراز در هر زمان مفصلا پرداخته ایم:

سفر به شیراز در بهار

سفر به شیراز در بهار و اردیبهشت از خاطره انگیر ترین سفر های زندگی تان خواهد بود. اب وهوایی خوش و باران های گاه و بی گاه بهاری این شهر را در فصل بهار و خصوصا ماه اردیبهشت تبدیل به بهشت کوچکی برای وقت گذرانی می کند. سر سبزی این شهر و افتاب نرم آن در این فصل خاص سبب می شود تا هر دوست دار سفری مایل باشد بهار شیراز را به تماشا بنشیند. گردش در مکان های دیدنی چون باغ های آن در فصلی که درخت ها جان گرفته و سبز هستند روح ادم را نوازش می کند. از طرفی بازدید از مکان های گردشگری طبیعی در این زمان بسیار راحت تر از دیگر زمان های سفر به شهر شیراز خواهد بود. البته نباید از این موضوع غافل شویم که سفر به شیراز در بهار انتخاب افراد بسیاری است و شما با مسافرت به این شهر در این فصل سال با سیل عظیمی از مسافران در هر مکان دیدنی روبه رو خواهید شد و خب طبعا تهیه بلیط مکان های گردشگری، اقامت در هتل و دیگر هزینه ها در فصل توریستی شیراز برای شما مقداری گران تر از سفر در فصل های دیگر خواهد بود.

اردیبهشت فصل توریستی شیراز

شیراز در اردیبهشت شلوغ و مملو از مسافر است و به هر جا که بروید با سیلی از مسافران و توریستان روبه رو خواهید شد. آب وهوای معتدل بهاری و باران های گاه و بیگاه و سرسبزی فوق العاده این شهر در فصل بهار باعث شده است تا اردیبهشت و بهار شیراز محبوب ترین زمان برای مسافرت و گردش باشد. اما علاوه بر این باید این نکته را در نظر گرفت که سفر در این فصل گران تر از سفر در فصل های دیگر می باشد. سفر به شیراز آنقدر آنقدر پر طرفدا است که معمولا بلیط قطار تهران شیراز آن در تعطیلات نوروز در همان ساعات ابتدایی تمام می شود.

شیراز

سفر به شیراز در تابستان

شیراز تابستان های بسیار گرمی دارد که خب برای یک شهر جنوبی کاملا طبیعی است. سفر به این شهر در فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن مخصوصا در مرداد ماه ممکن است شما را کمی کلافه کند. از این رو توصیه می کنیم که اگر طاقت گرما را ندارید در تابستان به این شهر سفر نکنید. هرچند باید بگویم سفر در تابستان به شیراز نیز طرفداران خود را دارد. با این حال سفر به این شهر زیبا در این فصل مقرون به صرفه تر از سفر در فصل بهار است زیرا شهر در این زمان خلوت تر از دیگر وقت ها است و حتی برای سفر از مقاصد دور می توانید بلیط هایی با قیمت مناسب پیدا کنید مثلا بلیط هواپیما مشهد شیراز چارتر در فصل تابستان ارزان تر از دیگر فصول است.

سفر به شیراز در پاییز

تماشای پاییز شیراز از آن دسته مناظری است که نباید از دست بدهید! برگ ریزان پاییزی که زیبایی خاصی به مکان های دیدنی شیراز از جمله باغ های آن و دیگر مکان های طبیعی اش می دهد. اگر در پاییز به شیراز سفر می کنید شب های خیابان ارم را از دست ندهید. حتما با همراهان خود به خیابان ارم سر بزنید و بعد از بازدید از باغ ارم از شنیدن صدای موسیقی خیابانی لذت ببرید. شما می توانید در آن مسیر از خوردن لبو و بلال های آتشی دست فروشان نیز لذت ببرید و شب پاییزی عاشقانه خود را برای ابد تبدیل به خاطره ای فراموش نشدنی بکنید. همچنین در سفر پاییزییِ خود به شیراز می توانید به “قلات و الدشت” رفته و در میان انبوه درختان و برگ های پاییزی روز خود را بگذرانید و عکس های خاطره انگیزی بگیرید و در یکی از رستوران های سنتی آن جا ناهار خود را میل کنید. اگر در پاییز به شیراز سفر میکنید باید بگویم هزینه اقامت شما در این فصل کمتر از دیگر فصول سال خواهد بود زیرا مسافرت ها در این زمان کمتر است و همین سبب می شود تا هزینه های سفر نیز کمتر بشود.

شیراز3

سفر به شیراز در زمستان

شیراز در بازه زمانی خاصی از زمستان سرد می شود و نمی توان گفت که دارای زمستان های خیلی سردی می باشد. با این حال سفر به این شهر در زمستان می تواند تجربه جالبی باشد. اما تا وقتی که می توان پاییز و بهار شیراز را دید چرا سفر زمستانی؟ هرچند اگر علاقه مند هستید تا مکان های دیدنی و زمستانی شیراز را ببینید می توانید از مناطق کوهستانی شیراز در فصل زمستان دیدن کنید و از برف بازی در این مکان ها لذت ببرید. علاوه بر این بازدید از تمام مکان های تاریخی، طبیعی و باغ های مختلف شیراز در زمستان نیز امکان پذیر است و نسبت به دیگر فصول سفر در این فصل به شیراز برای هر کسی می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

ارزان ترین زمان سفر به شیراز

ارزان ترین زمان برای سفر به هر مکان و هر شهر توریستی زمانی است که کمترین حجم مسافر وارد شهر مورد نظر شود. فصل توریستی شیراز نیز تعطیلات عید و اردیبهشت است. پس اگر تمایل دارید تا در سفر خود به شیراز هزینه کمتری را صرف کنید توصیه می کنیم در فصل تابستان و یا زمستان به این شهر زیبا سفر کنید.

چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب نیست؟

حقیقت این است که هر زمان و هر فصلی که شما برای سفر به آن تمهیدات لازم را انجام نداده باشید بدترین زمان و فصل برای سفر به شیراز و هر مکان دیگری خواهد بود. با این حال اگر از مناطق سردسیر قصد سفر به شیراز را دارید بهتر است در تابستان به این شهر سفر نکنید زیرا گرمای طاقت فرسای آن احتمالا شما را کلافه خواهد کرد. از این رو اگر تحمل گرما را ندارید بهتر است در این فصل به شیراز سفر نکنید و همچنین اگر در تابستان و زمستان به این شهر زیبا سفر می کنید حتما امادگی لازم را داشته باشید و مراقب باران های گاه و بیگاه این شهر باشید. اگر قصد دارید تا مدت زمان اقامت خود را در چادر مسافرتی بمانید حتما چادر ضد باران تهیه کنید یا اقامتگاه جایگزین خود را از قبل مشخص کنید تا اگر در این شرایط قرار گرفتید سفرتان تلخ نشود.

بهترین زمان برای بازدید از مکان های دیدنی شیراز

دیدنی های شیراز به جاذبه های ( طبیعی – تاریخی- مدرن) تقسیم می شود. شما در هر زمانی به شیراز سفر کنید و هر چقدر هم برای دیدن مکان های دیدنی شیراز زمان بگذارید باز وقت کم می آورید از این رو توصیه میکنیم برای داشتن یک سفر خوب به شیراز بسته به علایق تان مهم ترین مکان های دیدنی شیراز را لیست کنید و طبق همان لیست پیش بروید با این حال در ادامه با بهترین زمان برای بازدید از برخی مکان های دیدنی با شما همراه خواهیم بود.

بهترین زمان برای بازدید از باغ های شیراز

مهم ترین مکان های دیدنی شیراز از جمله: باغ شیراز ارم، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، آرامگاه حافظ، سعدی و خاجوی کرمانی است که تمامی این مکان های گردشگری در فضای باز هستند و بهتر است که در هوایی معتدل و افتابی به بازدید از آن پرداخت. البته بازدید از این مکان ها در فصل پاییز و زمستان نیز لطف خودش را دارد.

بازدید از تخت جمشید و نقش رستم

پاسارگاد، تخت جمشید و نقش رستم نیز از جمله آثار تاریخی خارج از شهر هستند که در فضای باز قرار دارند و بهتر است که در هوایی افتابی و معتدل به بازدید از آن ها پرداخت. همچنین بازدید از دیگر مکان های تاریخی شیراز مانند مسجد خواجه نصیر شیراز یا همان مسجد صورتی لازم است تا در روز های افتابی صورت بگیرید تا بتوانید از تماشای ریزش نور از پشت شیشه های رنگی بر قالی های قرمز مسجد لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید

در اواخر تابستان شهر شیراز به یک فروشگاه بزرگ با قیمت مناسب تبدیل می شود. زیرا تابستان فصل حراجی هایی در مجمتع های بزرگی چون: خلیج فارس، آفتاب، ستاره خلیج فارس و بازار مرکزی می باشد. البته هر زمانی که به قصد خرید به شیراز سفر می کنید حتما باید از این مکان ها و مراکز خرید دیدن کنید.

در هر فصلی که به شیراز سفر می کنید مهم ترین نکته این است که خود را برای مسافرت در آن فصل آماده کنید و قبل از سفربرنامه ریزی های لازم را انجام دهید تا سفری خوب و لذت بخش داشته باشید. راستی شما اگر تجربه سفر به شیراز را دارید؛ برای سفر به این شهر که به خودی خود شعری مجسم است چه فصلی را توصیه می کنید؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×  3  =