چه کسانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند؟

افراد مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن از سوی معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، سیدعباس حسینی گفت: در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهاد‌های عمومی غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند.

به گفته او، کارکنان شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعبات بانک‌های ذیربط خود حقوق دریافت می‌کنند و رتبه اعتباری آن‌ها A و B و C است نیز مشمول این طرح خواهند بود و بخشنامه‌های مورد نیاز این طرح از امروز ارسال خواهد شد.

بر اساس اظهارات معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارائی، دریافت تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است. برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز افراد می‌توانند مجددا بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق خود به همراه یک سفته یا چک به بانک‌ها مراجعه کند.

برای سایر کارکنان بخش خصوصی که در گروه اول مشمولان نبوده و دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق به همراه سفته یا چک امکان‌پذیر است. برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز با یک ضامن، چک یا سفته امکان دریافت وجود دارد. برای رتبه‌های اعتباری C و پایین‌تر و کسانی که رتبه بندی نشده‌اند، فقط یک ضامن لازم است.

خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دیروز اعلام کرد: با بخشنامه ‎وزارت اقتصاد و پیرو جلسه هفته قبل آقای رئیس‌جمهور، ‎بانک‌های زیرمجموعه این وزارت مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانِ افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را “بدون ضامن” اعطا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  9