شفاف سازی های عملکردی تجارت نو از زبان جانشین مدیرعامل

ابراهیم غلامی جانشین مدیر عامل بیمه تجارت نو با بیان اینکه بزرگترین سرمایه بیمه تجارت نو نیروی انسانی متخصص است، گفت: منع فعالیت عضو سابق هیات مدیره بیمه تجارت نو ، با تصمیم بیمه مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز ابراهیم غلامی جانشین مدیر عامل بیمه تجارت نو طی گفتگوئی منابع انسانی را مهمترین سرمایه و رویکرد حائز اهمیت تجارت نو برخواند و گفت:از آنجا که مدیر عامل بیمه تجارت نو از سطوح کارشناسی در صنعت بیمه طی طریق کرده و پله پله تا سطح مدیریتی ارتقاء یافته در این راستا تلاش کردیم این تجربه را در بیمه تجارت نو و در حوزه منابع انسانی پیاده سازی کنیم به طوریکه تربیت نیروی متخصص را در دستور کار قرار دادیم.

غلامی ضمن تشریح مراحل ارتقاء کارکنان و مدیران در شرکت بیمه تجارت نو اذعان داشت: علاوه بر آیین نامه نود که مصوب شورای عالی بیمه و فیلتر موثری برای گماردن مدیران کارآزموده و متخصص است، کمیته انتصابات را در بیمه تجارت نو ایجاد کردیم تا افراد بر اساس تخصص و مدیریت فنی در سمت های مختلف قرار گیرند و تصمیمات این کمیته بر اساس خرد جمعی و با تکیه بر تخصص گرائی انجام می شود.

غلامی، در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص علل تعلیق فعالیت یکی از اعضاء هیات مدیره شرکت از فعالیت گفت: منع فعالیت وی با تصمیم بیمه مرکزی صورت گرفته است.

به گفته وی همانطور که دکتر سلیمانی رئیس کل وقت بیمه مرکزی در گفتگو با یکی از نشریات تخصصی بیمه اذعان داشتند شورای عالی بیمه برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود فعالیت دو عضو هیات مدیره  شرکتهای بیمه ای را تعلیق کرد که این امر در راستای شفافیت و با اتکاء به برخی ابهامات فعالیتی این افراد صورت گرفته است.

غلامی متذکر شد: بیمه تجارت نو نقشی در این امر نداشته و تعلیق فعالیت بیمه ای عضو پیشین هیات مدیره بیمه تجارت نو با تصمیم بیمه مرکزی و مصوبه شورای عالی بیمه صورت گرفته و این تصمیم نیز بنابر اذعان نهاد نظارتی در راستای شفافیت عملکرد مدیران کلیدی است.

وی با بیان اینکه ماحصل تمرکز بیمه تجارت نو بر منابع انسانی، عملکرد شرکت است،به گوشه ای از فعالیت های بیمه تجارت نو اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته بودجه پیش بینی شده برای سال 1400 محقق شده است.

وی در ادامه با بررسی عملکرد بیمه تجارت نو در فاصله سالهای 96 تا 99 بر اساس صورتهای مالی مندرج در کدال گفت:حق بیمه صادره تا پایان سال 96 از مبلغ 42 میلیارد تومان به 1140 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است که از رشد سه برابری طی سه سال حکایت دارد.

غلامی تاکید کرد: در ده ماهه ابتدائی سال 1400 ، حق بیمه صادره تجارت نو به 1350 میلیارد تومان رسیده است.

جانشین مدیر عامل شرکت بیمه تجارت نو در ادامه آمار مقایسه ای به سهم بازار شرکت متبوعش اشاره داشت و گفت:سهم بازار تجارت نو در سال 96 معادل 28صدم درصد بوده که با رشدی پنج برابری در پایان 99 به 1.4 درصد رسیده است.

غلامی در تشریح فعالیت بیمه تجارت نو به سود فعالیتهای بیمه ای اشاره کرد و اذعان داشت:سود فعالیت های بیمه ای از مبلغ 16.7 میلیارد تومان در پایان سال 96 به مبلغ 174 میلیارد تومان در سال 99 بالغ شده که رشد ده برابری را نشان می دهد.

این مقام مسوول در بیمه تجارت نو در ادامه به فعالیت های سرمایه گذاری شرکت متبوعش پرداخت و گفت: در سال 96 معادل 36میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری ها بوده که در سال 99 با رشد هشت برابری به رقم 298 میلیارد تومان افزایش یافته است.

غلامی افزود: سود خالص شرکت از مبلغ 35 میلیارد تومان در سال 96 به مبلغ 362 میلیارد تومان رسید که رشدی ده برابری را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه تجارت نو در کمیته سرمایه گذاری ، جهت تحقق اهداف،ریل گذاری مشخصی ایجاد کرده، گفت: طبق این ریل گذاری و بر اساس تصمیمات کمیته، در زمان رونق بورس حداکثر استفاده از ظرفیتها با توجه به آیین نامه 97 صورت گرفت؛ اما زمانیکه بازار سرمایه دچار افت شد، ریل گذاری تغییر و به سمت حوزه املاک شیفت پیدا کرد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر 35 شعبه استانی داریم که زاین میزان پنج شعبه دارای مالکیت مستقل است.

به گفته وی املاک در بهترین زمان و مکان با قیمت مناسب و به صورت نقد و اقساط خریداری شده و همه این اقدامات با رعایت الزامات آیین نامه 97 بوده است.

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

98  −  96  =