قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست های سیاست گذاری در بانک های مرکزی مهم جهان دلار تقویت شده و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند، قیمت طلا روز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی کاهش داشت و در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه از ماه سپتامبر قرار گرفت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1787 دلار و 38 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.05 درصد رشد به 1787 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون بیش از 2 درصد افت داشته است.

شاخص ارزش دلار نیز در نزدیکی بالاترین رقم 18 ماه اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

فدرال رزرو با فرض اینکه اقتصاد آمریکا در ماه های آتی از تبعات بحران کرونا رها خواهد شد و روند رشد قابل قبول خود را حفظ خواهد کرد، قرار است در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد.

هرچند طلا در هنگام افزایش نرخ بهره به محل امن جهت سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما رشد نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

آمارهای بخش کارخانه ای ژاپن نشان می دهد میزان تولیدات این کشور در ماه دسامبر برای اولین بار طی 3 ماه گذشته کاهش یافته و این موضوع نگرانی ها از کند شدن ترمیم اقتصاد این کشور را به دنبال داشته است.

تجار و سرمایه گذاران منتظر تصمیم گیری بانک های مرکزی استرالیا، انگلیس و اروپا در طی نشست های هفته جاری هستند تا سرنخ هایی از روند حرکت بازار طلا در ماه های آتی به دست بیاورند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =