پاسخ آیتول به اتهام «نماد بی عدالتی در صنعت بیمه»

به صورت کلی ارائه سرویسهای خودرویی، اطلاعات خاصی در اختیار آیتول قرار نمی‌دهد و سرویسهای ارائه شده از سوی آیتول که تامین کنندگان آنها عمدتا نهادهای غیرخصوصی هستند، بر اساس پروتکل ارتباطی خاصی فعالیت می‌کنند که برای کلیه سرویس‌دهندگان مانند آیتول و کسب و کارهای آنلاین دیگر یکسان هستند و یک ورودی و خروجی مشخصی دارند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از روابط عمومی آیتول در روزهای اخیر، خبری در رابطه با برند آیتول، از استارتاپهای فعال در حوزه  ارائه سرویس‌های تجمیع شده خودرو منتشر شد که در آن به موضوع لغو مجوز فعالیت این برند و اکران تبلیغات محیطی آن پرداخته و در ادامه موضوع چگونگی گردآوری اطلاعات کاربران، نزد این سامانه را مورد توجه قرار داده بود. در خاتمه نیز آیتول در این خبر به بی عدالتی در صنعت بیمه محکوم شده بود.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی آیتول به منظور شفاف سازی در مورد نحوه فعالیت این برند توضیحاتی را به رسانه ها ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی آیتول، در مورد موضوع لغو مجوز فعالیت آیتول که دلیل آن از سوی یک رسانه، تخلفات بی شمار کارگزاری همپاد کیان یا همان آیتول عنوان شده است به اطلاع می‌رساند که فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان (آیتول) در جهت تکمیل زنجیره ارزش خدمات خودرویی و افزایش ضریب نفوذ در صنعت بیمه صورت گرفته و این شرکت در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای، کاملا در چارچوب آیین‌نامه و دستورالعمل‌های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و همواره در این مسیر گام برداشته است. موید این موضوع نیز دریافت مجوز کارگزاری بر خط پیش از سایر کسب وکارهای مطرح در حوزه خدمات آنلاین بیمه در کشور است.

روابط عمومی آیتول همچنین در توضیح اکران تبلیغات محیطی شرکت آیتول، در زمان تعلیق مجوز فعالیت این شرکت نیز اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای معرفی هویت جدید برند آیتول و در پی آن انجام تبلیغات محیطی، از چند ماه قبل از بروز مشکلات برای مجوز فعالیت این برند صورت گرفته بود. اما به دلیل تعلیق مجوز کارگزاری همپاد کیان، این برنامه‌ریزی تغییر کرد و اکران تبلیغات محیطی آیتول به تعویق افتاد. در نهایت و صرف نظر از متضرر شدن آیتول بابت تاخیر اجباری در اجرای این کمپین، بعد از رفع تعلیق که در روز چهارشنبه مورخ ۲۹ دی ماه به صورت رسمی از سوی بیمه مرکزی به آیتول اعلام شد، کمپین تبلیغاتی گسترده آیتول از جمعه یکم بهمن آغاز شد. گفتنی است که خبر رفع مشکل مجوز فعالیت آیتول از سوی بیمه مرکزی، معرفی هویت جدید برند آیتول و اکران تبلیغات محیطی این برند، روز یکشنبه ۳ بهمن در رسانه‌های مطرح منتشر و بازتاب خبری مطلوبی داشت.

موضوع دیگری که در خبر مورد نظر به آن اشاره شده است، نگرانی نگارنده خبر، از اطلاعاتی است که از کاربران در اختیار آیتول قرار دارد و این سوال مطرح شده است که چه سازمان یا افرادی این اطلاعات را در اختیار آیتول قرار داده‌ است؟ در این زمینه روابط عمومی آیتول اعلام کرد که به صورت کلی ارائه سرویسهای خودرویی، اطلاعات خاصی در اختیار آیتول قرار نمی‌دهد و سرویسهای ارائه شده از سوی آیتول که تامین کنندگان آنها عمدتا نهادهای غیرخصوصی هستند، بر اساس پروتکل ارتباطی خاصی فعالیت می‌کنند که برای کلیه سرویس‌دهندگان مانند آیتول و کسب و کارهای آنلاین دیگر یکسان هستند و یک ورودی و خروجی مشخصی دارند. به عنوان مثال مجری سامانه استعلام عوارض الکترونیک آزادراهی کشور به عنوان وروی، پلاک خودروی کاربران را دریافت و میزان بدهی کاربران را در خروجی اعلام می‌کند. در همین راستا کاربران سامانه آیتول، برای استعلام میزان بدهی خود، پلاک خودروی خود را وارد می‌کنند و در نتیجه آیتول میزان بدهی را از تامین کننده استعلام و نمایش می‌دهد. در این بین کابران برای دریافت رسید پرداخت خود شماره تماس خود را وارد می‌کنند که این اطلاعات در سامانه آیتول ثبت می‌شود.

در مورد استفاده از شماره همراه مشتری برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات دیگر آیتول هم به اطلاع می‌رساند که این اقدامی است که بیشتر کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات برای معرفی سرویس‌های جدید خود انجام می‌دهند و سرویس‌های جدیدشان را از طریق ارسال پیامک به کاربران معرفی می‌کنند. ذکر این نکته ضروری است که ارسال پیامک یا نوتیفیکیشن‌های اطلاع‌رسانی از سمت آیتول برای کاربران با کسب اجازه آنها هنگام ورود اطلاعات در سامانه صورت می‌گیرد. گفتنی است که کلیه کاربرانی که از آیتول پیامک دریافت کرده‌اند، جزو مشتریان این سامانه بوده و حداقل از یکی از سرویس‌های فعال آن استفاده کرده‌اند.

در خاتمه، معرفی آیتول به عنوان نماد بی عدالتی در صنعت بیمه بدون ذکر هیچ دلیلی، جهت‌دهی به افکار عمومی به نظر می‌آید. این درحالیست که هدف آیتول، تغییر ساختار خطی و مرسوم در صنعت بیمه به ساختار پلتفرمی و ایجاد یک مسیر جدید در خصوص دیجیتالی‌ کردن و افزایش ضریب نفوذ این صنعت  است. به‌ نحوی‌ که تمام نمایندگی‌های سطح کشور از تمام شرکت‌های بیمه، قابلیت ثبت‌نام و صدور بیمه در پلتفرم آیتول را داشته باشند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

46  −  39  =