رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران جنبه تشریفاتی دارد

سید مصطفی کیائی مدیر عامل بیمه اتکائی امین؛

 سید مصطفی کیائی مدیر عامل بیمه اتکائی امین در این خصوص گفت:رئیس شورای عمومی سندیکا طی سالهای اخیر بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است و در حیطه وظایفش بیشتر اداره کننده جلسه محسوب می شود.

 

به گزارش ریسک نیوز، با انتخاب رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران در روز گذشته، برخی دیدگاهها در خصوص اینکه چرا لزوما رئیس این شورا در بدعتی که چندین سال است اجرا می شود، همیشه مدیر عامل بیمه ایران بوده، مطرح شده است.

برخی معتقدند با کاهش سهم بیمه ایران در بازار بیمه طی سالهای اخیر و از طرفی افزایش تعداد شرکتهای بیمه خصوصی عضو سندیکا شاید بهتر باشد رئیس این شورا از میان بخش خصوصی انتخاب شود.

ماده 8 اساسنامه سندیکا می گوید :شورای عمومی جهت اداره جلسات از میان اعضاء خود یک رئیس و یک نایب رئیس را برای مدت دو سال انتخاب می‌نماید و انتخاب مجدد آنان برای دوره‌های بعدی بلامانع است. از مذاکرات و تصمیمات شورای عمومی، صورتجلسه ای توسط دبیرکل تهیه می شود که به امضای دبیرکل و رییس و در غیاب وی نایب رییس شورای عمومی رسیده و به اطلاع اعضاء و بیمه مرکزی خواهد رسید.

سید مصطفی کیائی مدیر عامل بیمه اتکائی امین در این خصوص گفت:رئیس شورای عمومی سندیکا طی سالهای اخیر بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است و در حیطه وظایفش بیشتر اداره کننده جلسه محسوب می شود.

به گفته مدیر عامل بیمه اتکائی امین، به هر حال بیمه ایران بالاترین حق عضویت را به سندیکا پرداخت می کند که بالغ بر یک سوم بودجه سندیکاست و مسلما برای اینکه انگیزه کافی برای پرداخت حق عضویت داشته باشد، معمولا مدیران عامل بیمه ایران در مسند ریاست شورای عمومی نشسته اند در غیر این صورت دیگر پرداخت این حجم حق عضویت برای آنها جاذبه ای ندارد.

کیائی متذکر شد:در حال حاضر و با توجه به اساسنامه سندیکا رئیس شورای عمومی اعمال قدرتی بر تصمیمات سندیکا ندارد و مانند دیگر شرکتهای بیمه ای دارای یک رای است.

به گفته وی طبق اساسنامه سندیکا رئیس شورای عمومی در مورد دستور جلسات حق دعوت و اتخاذ تصمیم در مورد دستور جلسات را نیز ندارد که به نظر می رسد باید در وظایف رئیس شورای عمومی  درجهت تقویت جایگاه آن اصلاحاتی انجام شود.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین با بیان اینکه امیدواریم با تغییر اساسنامه،  جایگاه رئیس شورای عمومی نیز اثرگذار تر شود به بیان راهکاری پرداخت و گفت:پیشنهادم این است که کلیه اعضاء سندیکا حق عضویت یکسانی بپردازند تا انگیزه مشابهی برای حضور در سندیکا و همچنین ریاست شورای عمومی داشته باشند و دیگران نیز بتوانند خود را کاندید کنند.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین پیشنهاد دیگری ارائه کرد و گفت:هر کسی حق عضویت بیشتری پرداخت می کند، حق رای بیشتری داشته باشد و جهت نظارت بهینه بر عملکرد سندیکا ،رئیس شورای عمومی، رئیس هیات رئیسه  سندیکا هم باشد.

به گفته وی نگاهی به فعالیت سندیکا ها در جهان و از جمله  امارات ،کشور همسایه، نشان می دهد،همه اعضاء به یک اندازه حق عضویت پرداخت می کنند ضمن اینکه سندیکا ها هم عریض و طویل و پرهرینه نیستند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1