کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 7785 واحد همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به کاهش به خود گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش 7785 واحد به رقم یک میلیون و 274 هزار و 405 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 657 واحد به رقم 324 هزار و 431 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 93 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 319 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 732 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.61 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.2 درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور نیم درصد عقب نشست، شاخص بازار اول بورس 0.3 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.98 درصد کاهش یافت.

امروز نماد بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ تاپیکو و پالایش نفت تهران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 36 واحد کاهش یافته و به رقم 17 هزار و 476 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 974 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم 308 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 261 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 309 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به 5 هزار میلیارد تومان رسید. امروز نماد پویا زرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پلیمر آریاساسول،‌ فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و زغال سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

از روز گذشته سود دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری پالایشی یکم واریز شده البته برای برخی از دارندگان این واحدها هنوز سود واریز نشده است.

همچنین به گفته فرهانیان معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قرار است تا پایان ماه جاری سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 به ازای دارندگان پرتفوی اسمی 532 هزار تومانی حدود 550 هزار تومان سود واریز شود.

همچنین کسانی که سال گذشته نتوانسته‌اند، سود سهام عدالت بگیرند به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید از طریق سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت شماره شبای جدید حساب بانکی خود را اعلام کنند که سود امسال به همراه سود باقیمانده سال گذشته برای آنها واریز خواهد شد.

متأسفانه برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر هنوز به روش سنتی سودهای خود را از طریق بانک‌ها واریز می‌کنند و در شرایط کرونایی مردم را برای دریافت سود ناچیز سهام به بانک‌ها می‌کشانند، در حالی که زیرساخت لازم برای واریز سود سهام از طریق سامانه سجام و به صورت غیرمستقیم وجود دارد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

55  −    =  52