تلاش جناح های سیاسی برای تصاحب جایگاه قائم مقامی بیمه مرکزی

لابی گری های ناتمام در صنعت بیمه ایران

برخی شنیده های خبری حاکی است که یکی از گزینه های رئیس کلی که با قوت گرفتن حضور بهزاد پور در کسوت ریاست نهادنظارتی شانس این کرسی را تقریبا از دست داده ، صندلی قائم مقامی بیمه مرکزی را هدف گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز، مجید بهزاد پور رئیس صندوق تامین خسارات بدنی و خوش کیش عضو شورای عالی بیمه دو گزینه ای بودند که در روزهای اخیر جهت تصدی ریاست بیمه مرکزی مطرح بودند . با نزدیک شدن بهزاد پور به صندلی ریاست برج جردن و برداشتن گام های نهائی، به نظر می رسد خوش کیش شانس خود را تا این لحظه جهت تصدی ریاست بیمه مرکزی از دست داده است، اگرچه باید منتظر زمان بود؛ چرا که تغییرات لحظه آخری همیشه در ایران شگفتی ساز بوده است.

برخی منابع خبری اذعان می دارند که  احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با تیم اقتصادی دولت نهایتا بر روی بهزاد پور به نتیجه رسیده است؛ اما شنیده می شود، برخی لابی گریها از سوی جناح های سیاسی مرتبط با مجلس جهت ایجاد تغییرات در پست قائم مقامی بیمه مرکزی ادامه دارد.

شنیده ها حاکی است، خوش کیش که یکی از گزینه های ریاست بیمه مرکزی بود و نهایتا با توافق اخیر، به نظر می رسد از کسب تصدی ریاست نهاد ناظر بیمه ای دور شده است از طریق برخی هماهنگی ها به سمت جایگاه قائم مقامی بیمه مرکزی حرکت می کند.

فارغ از صحت و سقم این شنیده ها باید تاکید کرد، اساسا قائم مقامی بیمه مرکزی همیشه در قالب جایگاه تخصصی و فنی مطرح بوده به طوریکه این توافق نانوشته وجود داشته که اگر چه رئیس کل اغلب می توانسته وجهه سیاسی داشته باشد؛ اما افرادی که جهت تصدی جایگاه قائم مقامی پیشنهاد می شوند بیشتر ازینکه وجهه سیاسی داشته باشند ،باید از وجهه علمی و فنی برخوردار باشند تا بتوانند مشاور مطلوبی برای رئیس کل محسوب شوند.

به عبارتی برخلاف پست ریاست بیمه مرکزی ، پست قائم مقامی باید فارغ از تحمیل های سیاسی و جناحی باشد تا به عنوان جایگاه تخصصی بتواند در کنار رئیس کل نقش ایفاء کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

63  +    =  66