کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی دور ریزش قرار گرفته، امروز البته در ساعات ابتدایی معاملات روند رو به رشدی به خود گرفت، اما از میانه بازار با کاهش همراه شد، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بازار با 780 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 281 هزار و 153 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با 209 واحد رشد به رقم 334 هزار و 156 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 123 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 351 هزار فقره معامله و به ارزش 3502 میلیارد تومان داد و ستد کردند. ارزش معاملات فرابورس هم 3313 میلیارد تومان بود، با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 6.8 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران 6 صدم درصد عقب نشست، این دو شاخص با معیار هموزن 6 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 3 صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس هم 3 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 17 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای گل گهر، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای شستا، ایران‌خودرو و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 31 واحد کاهش به رقم 17 هزار و 642 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به 983 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 310 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از 2.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 227 هزار فقره معامله و به ارزش 3314 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو و بیمه سامان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل، ذغال سنگ پروده طبس و پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

گرچه قبلا اعلام شده بود سود سهام عدالت از ابتدای اسفند از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و در هفته سوم اسفند واریز می‌شود، اما امروز خبر رسیده تاکنون 8 شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت هنوز سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

امیدواریم در جهت رعایت حق‌الناس، مدیران شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت سود تصویب شده در مجامع عمومی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ هرچه سریع‌تر به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند که بعد از تجمیع این سودها به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت پرداخت شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

90  −  85  =