پنجه بر باد /پنج پیش‌بینی برای صنعت بیمه در سال 2022

نگاهی به روندهای عمده و واقعیت جدید صنعت بیمه

فشارهای تورمی اکنون مشکلات سیستماتیک تر مدل‌های ریسک و افزایش سرمایه مورد نیاز را تشدید می‌کنند که بیش از پیش قیمت بیمه اموال را بالا می‌برد. نرخ تورم سالانه ایالات متحده در ماه نوامبر به 8/6 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر است. انتظار می‌رود دو دهه آینده افزایش شدیدی در حق بیمه‌ها و تمرکز ریسک ناشی از رویدادهای فاجعه بار مرتبط با تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی بیشتر در بازارهای نوظهور داشته باشد. 2022 سال محاسبه قیمت و سودآوری در ملک است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ازبیمه داری نوین داشتن آگاهی کافی از روندهای بیمه در سال 2022 منجر به داشتن مزیتی رقابتی نسبت به رقبا و سودآوری هر چه بیشتر خواهد شد. بیمه‌ها باید بدانند روندهای کنونی کدام‌ها هستند تا محصولاتی متناسب با مشتری ارائه دهند و سهم بیشتری را از بازار کسب کنند. دوران همه‌گیری کووید 19 منجر به تسریع هر چه بیشتر دیجیتالی‌سازی شده و نوآوری محصولات جدید در صنعت بیمه را به یک ضرورت بدل کرده است. بیولوژی سرمایه‌گذاری در داروسازی و واکسن‌سازی را ایجاب می‌کند و تغییرات اقلیمی نیز بیمه‌ها را ملزم به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی سبز می‌کند. داشتن مزیت رقابتی بسته به داشتن درک درست از نیازهای بازار دارد؛ بنابراین باید با آگاهی از روندهای عمده و واقعیت جدید بیمه بر چالش‌ها غلبه کرد و فرصت‌ها را شناخت تا به رشد و سودآوری دست یافت و بقا تضمین شود.

 

پنج پیش‌بینی برای صنعت بیمه در سال 2022

برای بسیاری از افراد، فرصت طلایی در سال جدید به معنای تصمیم‌گیری برای سلامتی و رفاه بیشتر است. چه در کسب و کار و چه در زندگی شخصی، باید سناریوهایی را در نظر گرفته شوند که ممکن است موفقیت اشخاص را تهدید کرده یا امکان‌پذیر کند. صنعت بیمه هم چنین است. سال گذشته همین موقع، جهان مشتاق بود تا واکسن‌‌های کووید 19 مهر پایانی بر همه‌گیری و نیاز به فاصله‌‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌‌های سفر بگذارد. در حالی که سرعت شیوع رو به کاهش بود، انواع جدیدی ظاهر شدند که مستلزم هوشیاری مداوم در کنترل شیوع ویروس هستند. به‌رغم عدم قطعیت‌ها، بهبود اقتصادی ادامه می‌‌یابد و انتظار می‌‌رود تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2022، 9/4 درصد رشد کند. این رشد تولید ناخالص داخلی نشان می‌‌دهد که تقاضای بیشتری برای محصولات و خدمات بیمه در پیش است. انتظار می‌رود درآمد صنعت بیمه جهانی تا پایان سال 2025 به 5/7 هزار میلیارد دلار افزایش یابد. پنج سناریو در ذیل ارائه می‌شود که بیمه‌گرانی که به دنبال کسب سهمی از این درآمد در سال 2022 هستند باید در نظر بگیرند.

  1. رشد بیمه‌گران با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی

انتظار می‌رود بازار جهانی وسایل نقلیه الکتریکی از 171 میلیارد دلار در سال 2020 به 725 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد که نرخ رشد ترکیبی سالیانه بیش از 27 درصد است. تا سال 2030، انتظار می‌رود 115 میلیون ناوگان خودروی الکتریکی در سراسر جهان وجود داشته باشد. این خودروها، کامیون‌ها و وانت‌‌ها وارد بازار بیمه جهانی می‌‌شوند، درست زمانی که نرخ رشد حق بیمه خودرو‌های موجود در بازارهای بزرگی مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و چین کاهش می‌‌یابد. این موضوعی فرصتی برای رشد است و نه فقط یک جایگزین برای کاهش حق بیمه سنتی خودرو. مشتریانی که وسایل نقلیه الکتریکی دارند، نیازهای بیشتری مانند قابلیت شارژ در خانه و دسترسی سریع به ایستگاه‌های شارژ در هنگام دوری از خانه خواهند داشت. بیمه‌گران نوآور و مشتری‌ محور که این نوع محصولات و خدمات با ارزش افزوده را ارائه می‌‌کنند، در بخش ریسک که در بیشتر دستور کارهای پایداری و زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی قرار دارد، مزیت رقابتی خواهند داشت.

 

  1. تسریع ایده‌پردازی محصول به وسیله زنجیره تأمین پایدار و مدیریت ریسک موجودی

تحول زنجیرة تأمین ناشی از کووید 19 احتمالاً تا سال 2022 ادامه خواهد داشت؛ اما تحولات مرتبط با کسب و کارها و ناامیدی‌هایی که آنها ایجاد می‌کنند ممکن است با ایده‌پردازی مجدد محصولات سنتی بیمه‌ای کاهش یابد. دیجیتالی شدن تجارت برون‌مرزی و تکثیر حسگرها و دیگر فناوری‌های اینترنت اشیا و فناوری‌‌های متصل در زنجیره‌های تأمین، امکان دسترسی آنی به داده‌‌های ریسک را فراهم می‌‌کند. تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی اکنون به بیمه‌گران امکان می‌دهد راهکارهای کاهش ریسک و مدیریت ارائه دهند و در صورت لزوم پرداخت خسارت را به صورت خودکار انجام دهند.

چنین پیشنهادات بیمه‌ای در سال 2021 شتاب گرفت چرا که محموله‌های گرانبهای واکسن‌های کووید 19 به سراسر جهان راه یافت. در سال 2022 انتظار بر این است که بیمه‌گران بیشتری این نوآوری‌ها را به ‌طور گسترده‌تر اعمال کنند و از پرداخت غرامت فراتر روند تا به مشتریان خود کمک کنند تا ریسک اصلی عملیاتی را برطرف کنند.

  1. محاسبه قیمت و سودآوری ملک

فشارهای تورمی اکنون مشکلات سیستماتیک تر مدل‌های ریسک و افزایش سرمایه مورد نیاز را تشدید می‌کنند که بیش از پیش قیمت بیمه اموال را بالا می‌برد. نرخ تورم سالانه ایالات متحده در ماه نوامبر به 8/6 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر است. انتظار می‌رود دو دهه آینده افزایش شدیدی در حق بیمه‌ها و تمرکز ریسک ناشی از رویدادهای فاجعه بار مرتبط با تغییرات آب و هوایی و شهرنشینی بیشتر در بازارهای نوظهور داشته باشد. 2022 سال محاسبه قیمت و سودآوری در ملک است.

  1. تنظیم مدل‌های عملیاتی بیمه با تغییرات لرزه‌ای

صنعت بیمه اکنون بر روی خط گسل دو صفحه تکتونیکی کار می‌کند: کووید 19 و استعفای بزرگ (Great Resignation). در سال 2022، فشارها و تغییراتی که ایجاد می‌کنند، شرکت‌های بیمه را مجبور می‌‌کنند تا مدل‌‌های کارآموزی طولانی‌ مدتی را که صنعت برای مهارت در کارکردهای اساسی مانند ادعاها و پذیره‌نویسی به آنها متکی است، دچار تحول کنند؛ همچنین مبارزات مداوم برای جذب و حفظ استعدادها در نقش‌های حیاتی برای تغییر نیروی کار بیمه مانند فناوری، تجزیه و تحلیل و آماری را تشدید می‌کنند. بیمه‌ها همیشه به انسان نیاز خواهند داشت. اما با تعداد کارگران کمتر، بیمه‌ها به طور فزاینده‌ای به انسان‌هایی نیاز دارند که توسط ماشین‌‌ها توانمند شوند تا نحوه انجام کار را بدون توجه به اینکه چه کسی یا کجا انجام می‌دهد، تغییر دهد.

  1. بازنشانی گردش کار پذیره‌نویسی

بیمه‌گران آماده‌‌اند که تحول دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌های پلتفرم فضای ابری دو سال گذشته خود را در قالب کاهش هزینه و کسب ‌و کار جدید به ثمر برسانند. در سال 2022، شاهد برنامه‌های تحولی با هدف کاهش نسبت هزینه‌ها و افزایش سودآوری از طریق افزایش کارایی فرآیند و اثربخشی تصمیم در پذیره‌نویسی خواهیم بود. در حالی که فرآیندها و تصمیمات پذیره‌نویسی کارآمد و موثر بسیار مهم هستند، اکثر پلتفرم‌های پذیره‌نویسی بیمه‌گران نمی توانند حجم و پیچیدگی داده‌های مورد نیاز را مدیریت کنند. همانطور که بیمه‌گران اظهار می‌دارند: «ما به نسل سوم پلتفرم‌های پذیره‌نویسی نیاز داریم. اساساً یک پلتفرم داده‌های بزرگ که برای پذیره‌نویسی طراحی شده است.»

 

تاب‌آوری در سال 2022

انتظار می‌رود سال 2022 سال خوبی برای صنعت بیمه باشد؛ اما امید داشتن به سختی یک استراتژی است. چشم‌انداز ریسک در حال تغییر است. تأثیرات خاص برای بیمه‌گران بر اساس حساب و کتاب کسب و کار و موقعیت بازار آنها متفاوت خواهد بود. اما برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو برای تاب‌آوری استراتژی کسب و کار اشخاص در مواجهه با عدم قطعیت در سال 2022 و پس از آن ضروری است.

 

واقعیت جدید صنعت بیمه

در طول همه‌گیری کووید 19، صنعت بیمه، دوران چالشی عظیمی را تجربه کرده است. تأثیرات این وضعیت اورژانسی بهداشتی به مسائل اقتصادی و اجتماعی گسترده، گسترش یافته است. به نظر واضح می‌آید که با بیرون آمدن از این دوره، به واقعیت جدیدی تبدیل خواهد شد که با آنچه قبلاً وجود داشت بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. متخصصان بیمه KPMG به شدت در مورد ماهیت تحولات در حال وقوع و معنای آن برای بیمه‌گران و به طور گسترده با مشتریان بحث می‌‌کنند. در این مقاله هفت موضوع کلان کلیدی بررسی خواهد شد که اعتقاد بر این اسن به‌ ویژه به بیمه‌گران مربوط می‌‌شوند و آنها باید برای پیشرفت در واقعیت جدید به روشی اساسی به آنها پاسخ دهند.

برخی از این هفت موضوع مدتی است که در جریان بوده‌اند؛ اما در پی کووید 19، مانند تاب‌آوری مالی یا واکنش به تغییرات آب و هوایی، به شدت برجسته و تسریع شده‌‌اند. با این حال، مابقی تقریباً کاملاً جدید هستند. اهمیت اساسی سلامت از نظر کارکنان، مشتریان، محصولات و اثرات اقتصادی، چیزی که عصر زیست‌شناسی نامیده می‌شود، یکی از این نمونه‌هاست. نیروی کار واقعیت جدید، نیروی کار دیگری است؛ زیرا اگرچه کار از راه دور سال‌ها با ما بوده است، کووید 19 آن را به طور کلی به یک شکل جدید ارتقای داده است و نرم‌های قدیمی را کاملاً زیر و رو کرده است.

این روندها به این ترتیب فهرست می‌شوند؛ اما در واقع تحول دیجیتال بنیاد تمامی این روندهاست و در تمام روندهای عمده وجود دارند. کووید 19 به ما نشان داده است که نیروهای چندگانه به یکدیگر متصل هستند و پاسخ باید روش‌های دیجیتالی برای کار و ایجاد کسب‌ و کار باشد تا به این ترتیب سرعت، کارایی و تجربه بهتر مشتری را افزایش دهد. شرکت‌های بیمه از لحاظ تاریخی در تلاش‌های دیجیتالی‌سازی خود از سایر بخش‌ها عقب افتاده‌‌اند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که بیمه عقب‌ماندگی خود را جبران کند و دوباره قوی‌تر و بهتر ظاهر شود.

باور بر این است که سرمایه‌گذاری در این قابلیت‌‌ها برای پاسخگویی به این روندها ممکن است سود بلند‌مدتی را برای یک بیمه‌‌گر به همراه داشته باشد.

  1. عصر بیولوژی

ایجاد مصونیت سازمانی در زیست‌شناسی و اقتصاد

به چه معناست؟ بیولوژی اکنون خارج از آزمایشگاه است. زیست‌شناسی نقش مهمی در عنوان شرکتی، اتاق هیئت مدیره و در سراسر محل کار ایفا می‌کند. سلامت اکنون در حال تبدیل شدن به یک بحث اصلی در همه سازمان‌هاست. در این میان باید تعادلی میان بیولوژی و اقتصاد به وجود آورد. تنش تجاری بین انجام درست برای جمع و کسب سود، بازگشت به کار و ایمن نگه داشتن کارگران وجود دارد؛ همچنین بیولوژی تأثیرانی بر صنعت بیمه دارد و مخاطراتی را متوجه سلامتی و ایمنی کرده است. نیاز به تاب‌آوری، آزمایش و فاصلة اجتماعی بیشتری برای ایجاد یک محل کار ایمن‌تر وجود دارد. تمیز کردن عمقی مورد نیاز خواهد بود و در دسترس بودن ضدعفونی‌کننده دست در همه جا یک هنجار جدید در فضاهای اداری خواهد بود. فناوری نقش مهمی در ایجاد تعادل بین ماندن در خانه و بازگشت به دفتر ایفا خواهد کرد. بیولوژی همچنین نقش عمده‌ای در ارائه محصولات جدید ایفا خواهد کرد. محصولات جدید ممکن است به دلیل بیماری‌های همه گیر یا ویروس‌ها ظاهر شوند، محصولات موجود (مانند بیمه بیماری‌های بحرانی) ممکن است محبوب‌تر شوند و محصولات مبتنی بر استفاده (به عبارت دیگر خودکارسازی) ممکن است محبوبیت پیدا کنند. محصولات مرتبط با پیشگیری همراه با انگیزه‌های ایمنی افزایش خواهند یافت.

  1. واقعیت جدید نیروی کار

ایجاد نیروی کار همه کاره و سازگار به چه معنا خواهد بود؟ عوامل تغییر نیروی کار متعددی در کار است. انشعاب کارگران به کارکنان ضروری و غیر ضروری، بیکاری بی‌سابقه و تعطیلی ادارات رخ خواهد داد. نیازهای کارکنان خط مقدم و دانش باید همگام باشند. شرکت‌ها الگوهای اساسی خود را تغییر خواهند داد. آنها باید کهن الگوهای جدیدی را که ترکیبی از فناوری و نیروی کار منعطف هستند، در نظر بگیرند. این موضوع تأثیراتی را بر کار از راه دور، دستیابی به استعداد و حجم بالای نیروی کار خواهد داشت. تنظیم مجدد نیازها برای کار فیزیکی در مقابل کار از راه دور. انتظاراتی برای تأثیر بر زیرساخت، خطرات (سایبری، حریم خصوصی، ارگونومی در خانه)، بهره‌وری، آموزش/افزایش مهارت و اندازه‌گیری عملکرد خواهد داشت. فرصت‌های قابل توجهی برای به دست آوردن استعدادهای جدید (مانند دیجیتال، فناوری و داده‌ها) برای ارتقای مهارت نیروی کار وجود خواهد داشت زیرا سازمان‌ها کمتر به موقعیت مکانی متکی خواهند بود. رسیدگی به ادعاها، مراکز تماس با معرفی اتوماسیون بیشتر و راحتتر شدن مشتریان با تعاملات دیجیتال، باز طراحی می‌‌شوند.

  1. مدل‌های کسب و کار دوسویه

ایفای نقش فیزیکی، مجازی و دیجیتال

این موضوع به معنای مدل‌های نوسانی و توانایی‌های بنیادی جدید است. سازمان‌های بیمه باید نیروی کار، رفتارهای مشتریان و محیط‌‌های تجاری را که به سرعت در حال تغییر هستند، هدایت کنند. بیمه‌گران یک شبه از یک محیط حضوری به یک مدل مجازی تغییر مکان دادند و این احتمال وجود دارد که همچنان بین این دو نوسان کنند. پاسخ سریع به یک محیط نامشخص به یک توانایی بنیادی جدید تبدیل خواهد شد. کسب و کارهایی که می‌توانند این نیازهای جدید را درک کنند و به آنها پاسخ دهند، هم بقا و هم رشد خواهند کرد. این موضوع بالطبع تأثیراتی را نیز روی صنعت بیمه من جمله هزینه، تداوم و تاب‌آوری، هوش مصنوعی و اتوماسیون (خودکارسازی) و برنامه‌ریزی برای سناریوهای مختلف خواهد داشت. فشار مداوم بر عملیات و هزینه‌های مرتبط، نگاهی تازه به عملیات‌‌های سراسری را به امری اجباری بدل می‌‌کند. مدل‌های رتبه‌بندی مداوم و تاب‌آوری جزء اصلی تلاش‌‌های تحولی است که موجب تغییر و تفکر مجدد در مدل‌های عملیاتی تبدیل به هنجاری در حال انجام در یک ساختار سازمانی ترکیبی آنلاین/آفلاین به صورت سرتاسری خواهد شد.

4.ایجاد تاب‌آوری مالی

اطمینان از آزادی عمل

تاب‌آوری مالی در حوزه‌های سرمایه، نقدینگی، هزینه و راهبری نامعینی‌ها معنا پیدا می‌کند. شرکت‌های بیمه برای ادامه فعالیت باید نقدینگی و سرمایه کافی را حفظ کنند. مدیریت فشار هزینه یک مسئله اصلی و فوری است. مدیران مالی در میانة نامطمئن‌ترین و در عین حال حساس‌ترین زمان برای تصمیم‌گیری هستند. داشتن اهرم‌های مناسب در نقدینگی، سرمایه و هزینه بسیار مهم خواهد بود. تاب‌آوری مالی به طور قطع بر بیمه تأثیراتی همچون نسبت‌های پرداخت بدهی، نقدینگی و سرمایه‌گذاری‌ها خواهد داشت. نوسانات مورد انتظار و درک ذی‌نفعان است که بر نسبت‌های پرداخت بدهی تأثیر خواهد گذاشت؛ اما نیاز به افزایش مدل‌سازی به صورت آنی دارد. استراتژی‌های دقیق‌‌تر مدیریت پول نقد در حالی که موانع را برای نقدینگی و سرمایه به دام افتاده از بین می‌برند، تکامل می‌‌یابند. استفاده فزاینده‌ای از برنامه‌ریزی سناریو و تجزیه و تحلیل برای به دست آوردن درک به صورت آنی وجود خواهد داشت. به دلیل رکود در بازارهای مالی، نظارت دقیق‌تری بر نرخ‌‌های بهره پایین، بازارهای سهام و مسائل اعتباری ضروری است. با توجه به تغییرات احتمالی در آن طبقات دارایی، تأثیر بر ارزیابی املاک تجاری/وام‌ها ضروری است.

  1. تغییرات اقلیمی

آمادگی برای ریسک در حال افزایش آینده

ریسک تغییرات اقلیمی به عنوان یک مسئله تجاری بنیادی در نظر گرفته می‌شود که باید طرز تفکر جدیدی را در بخش محیط زیستی، اجتماعی و حکمرانی در پی گرفت. دمای جهانی در حال افزایش است و خطراتی را برای اقتصاد جهانی، اکولوژی و سلامت و رفاه انسان ایجاد می‌کند. قرار گرفتن در معرض رو به رشد ناشی از افزایش رویدادهای آب و هوایی فاجعه‌آمیز (مانند طوفان‌ها، آتش‌سوزی‌های جنگلی) تا خطرات همه‌گیر به سرعت در حال تبدیل شدن به یک واقعیت جدید است که نتیجه نهایی را به چالش می‌کشد. گفت‌وگوها درباره محیط زیست، اجتماع و حکمرانی به ویژه در مورد اهداف شرکت، سرمایه‌داری ذی‌نفعان و ریسک آب و هوا و تاب‌آوری در حال تغییر است. تغییرات اقلیمی تأثیرات به سزایی را در صنعت بیمه و ایجاد فرصت‌های کسب و کار و محصولات جدید دارد. بیمه می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی -اقتصادی ایجاد کند و مسیرهای توسعة اقتصادی و کارآفرینی را برای دستیابی به اهداف و اهداف تغییرات اقلیمی فراهم کند. استفاده از مشوق‌ها و معیارهای عملکرد به تمرکز صحیح روی مسائل محیط زیستی، اجتماعی و حکمرانی کمک می‌کند. کاهش فقط کار درستی نیست بلکه راهی برای سودآوری است. بیمه‌گران می‌توانند نقشی در این تاب‌آوری داشته باشند و با سازمان‌های دولتی برای ایجاد مداخلاتی که جوامع را در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی تاب‌آورتر می‌‌کند (مانند دفاع در برابر سیل، استانداردهای ساختمان) همکاری کنند. ریسک‌هایی جدیدی برای بیمه وجود دارد، از جمله ریسک‌های مربوط به صنایع جدید، مانند مزارع بادی و تأسیسات انرژی جایگزین. ریسک‌های مالی نوظهوری نیز وجود دارد، مانند ریسک‌هایی که در تجارت کربنی دخیل هستند. بیمه‌گران می‌توانند منابع مالی خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌های سبزتر منتقل کنند و اگر سهامداران در طرح‌‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که برای آنها خوب تلقی نمی‌ شوند، با چالش مواجه خواهند شد.

  1. ضرورت نوآوری

دستیابی به مزایای رقابتی جدید

ضرورت در نوآوری به معنای سرمایه‌گذاری برای رشد و جهش است. با انطباق بیمه‌گران با محیط فعلی، امواج رادیکال نوآوری انتظار می‌‌رود. شرط‌بندی صحیح در نوآوری ممکن است به بیمه‌گران کمک کند تا سهمی از بازار را به دست آورند و به سمت بازارهای جدید حرکت کنند. رهبران نوآوری از این لحظه برای پیشی گرفتن از همتایان خود استفاده خواهند کرد. اکوسیستم جدید شرکت‌های نوآور موج بعدی بیمه‌گران خواهد بود. نوآوری تأثیرات به ویژه خود را در صنعت بیمه خواهد داشت. مقیاس نوآوری، برون‌سپاری برای نوآوری و شراکت در نوآوری مهم هستند. کار از راه دور خیلی سریع اتفاق افتاد و ثابت کرد که شرکت‌ها می‌توانند سریع‌تر حرکت کنند. اشتها برای نوآوری در مقیاس بزرگ و تأثیرگذار افزایش یافته است و به نظر می‌رسد موانع معمولی حذف یا کاهش یافته است. بیمه‌گرانی که به دنبال کاهش هزینه‌ها و بهره‌گیری از راهکارها و زیرساخت‌های نوآورانه هستند، به دنبال فناوری‌های بیمه هستند. دسترسی به آخرین فناوری‌ها و استعدادهای جدید بسیار مهم خواهد بود زیرا بیمه‌گران بر تعالی عملیاتی، هوش مصنوعی و اتوماسیون تمرکز می‌‌کنند.

  1. تحول دیجیتال

دیجیتالی‌سازی سازمان

دیجیتالی‌سازی باید مشتری‌محور بوده و منطبق با زیرساخت‌های فناوری مدرن باشد. کووید 19 دیجیتالی شدن مدل‌‌های تجاری و عملیاتی را در بخش‌های اصلی، میانی و پشتیبانی سرعت می‌بخشد. دیجیتالی شدن برای خدمت به مشتریان و توانمندسازی بهره‌وری کارکنان بسیار مهم است. با افزایش خطرات، امنیت سایبری قوی و حفاظت در برابر کلاهبرداری مورد نیاز است. دیجیتالی‌سازی به وسیله شتابی که دارد، مشتری محور بودنش، داده‌ها، فناوری و زیرساخت و در بخش ادعاها و مالی بر صنعت بیمه تأثیر می‌گذارد. شکاف قابل توجه بین انتظارات مشتری و توانایی‌های بیمه‌گر باعث شده است که بیمه‌گران دفاتر مشتری، میانی و پشتیبانی خود را به هم متصل کنند. کسانی که سریع‌تر حرکت می‌‌کنند، مزیت رقابتی را خواهند داشت. فروش مستقیم به مصرف‌کننده به ارتقای قابل توجه و سریع به ویژه در بسیاری از بخش‌های بیمه شخصی نیاز دارد. کارگزاران/نمایندگان باید در هر مرحله از طریق تعاملات و واسط‌های دیجیتال یکپارچه‌سازی شوند. حرکت باید بدون توقف باشد و از طریق دروازه‌های مختلف محافظت شود و استفاده از داده‌های داخلی و خارجی رایج شود (مثلاً پذیره‌نویسی) همچنین حرکت انبوه برای نوسازی فناوری‌‌ها، خدمات فضای ابری و از کار انداختن سیستم‌های قدیمی. تمرکز اصلی دیجیتالی کردن، هر چیزی که بتوان دیجیتالی کرد، خواهد بود. شامل اولین اطلاعیه ضرر/تسلیم ادعا تا پرداخت نهایی مطالبات شامل تمام مراحل میانی خواهد بود. دیجیتالی‌سازی یک شریک تجاری قوی خواهد بود و نقش کلیدی ایفا می‌کند و عملیات را از طریق تجزیه و تحلیل عمیق و قابلیت‌های پیش‌بینی امکان‌پذیر می‌کند.

همان‌طور که روندها مورد بررسی قرار گرفت می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بازار آینده بیمه متعلق به بیمه‌هایی است که بر روی دیجیتالی‌سازی در همه سطوح سرمایه‌گذاری می‌کنند. بیمه‌ها باید انعطاف‌پذیر بوده و واقعیت موجود نیروی کار جدید و ضرورت نوآوری را درک کنند تا بتوانند بقای خود را در این صنعت تضمین کرده و سهمی از بازار داشته باشند و به رشد و تاب‌آوری خود بیفزایند. خودروهای خودران ضرورت سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را ایجاب می‌کنند و بیولوژی نیز این ضرورت را در حوزه‌های واکسن و داروسازی در بیمه‌ها ایجاد می‌کند. درک فرصت‌ها و خطرات برای بیمه‌ها در سال جدید به معنای بقا و سودآوری یا حذف خواهد بود. بسیاری از این روندها پیش از همه‌گیری کووید 19 وجود داشتند؛ اما این همه‌گیری موجب شد تا این روندها تسریع یابند و تا تجربه بهتری برای بیمه‌گران و مشتریان به وجود آید.

 

منابع:

5 predictions for the insurance industry in 2022

https://home.kpmg/xx/en/home/insights/2020/07/new-reality-for-insurance.print.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

86  −    =  76