افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۴

بورس اوراق بهادار تهران که سال جدید را با رشد شروع کرده است، امروز هم در یک روند رو به رشد با افزایش 29 هزار و 859 واحد به رقم یک میلیون و 461 هزار و 966 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 6 هزار و 808 واحد به رقم 372 هزار و 712 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 823 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 10.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 530 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 723 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 2 درصد رشد کردند این دو شاخص با معیار هموزن 1.8 درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور 2.1 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی جم، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر و فولاد خوزستان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 315 واحد به رقم 19 هزار و 633 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و 94 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به 331 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 3.5 میلیارد تومان برگ حق تقدم و اوراق مالی در قالب 283 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 101 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان، توسعه مالی مهر آیندگان و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

گرچه برخی مخاطبان فارس از امکان خرید و فروش سهام عدالت سؤال کردند اما هنوز امکان خرید و فروش سهام عدالت در روش مدیریت مستقیم وجود ندارد البته کسانی که سهامدار شرکت‌های استانی یا روش غیرمستقیم هستند در صورت باز بودن نماد آن شرکت‌ها می‌توانند سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خود را بفروشند.

با حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه روش مناسبی برای تأمین مالی و شفاف شدن شرکت‌ها فراهم می‌شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

11  −  5  =