تعامل آفریدنی است

آزاده محسنی؛ سردبیر

تردید نباید کرد که تعامل خلق کردنی است و اینگونه نیست که تنها با یک حضور تعامل شکل گیرد. همان اشتباهی که برخی شرکتهایی که از خیر حضور در نمایشگاه گذشتند مرتکب شدند.

کمتر فرصت هایی پیش می آید که در قالب رویدادی چون نمایشگاه چهاردهم، بازیگران سه بازار مالی در یک جا جمع شوند و تلاش کنند آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

تردید نباید کرد که تعامل خلق کردنی است و اینگونه نیست که تنها با یک حضور تعامل شکل گیرد. همان اشتباهی که برخی شرکتهایی که از خیر حضور در نمایشگاه گذشتند مرتکب شدند.

حتی شرکت کنند گان در نمایشگاه هم اگر از قبل ایده هایی برای تعامل و ارتباط با دیگر فعالان حاضر در نمایشگاه نداشته و مقدمات لازم را فراهم نکرده باشند طبیعی است در انتهای چهار روزه رویداد خسته و کسل و مایوس نمایشگاه را ترک کنند و پیش خود بگویند این آخرین بار است که در نمایشگاه بورس بیمه بانک شرکت می کنم.

در حالی که الگوهایی هم هستند که از قبل ایده پردازی کرده اند شرایط را فراهم آورده و می دانند دنبال چه هستند. آنها با هدف سرمایه گذاری کرده اند و نمابشگاه را هزینه نمی دانند.

یک حضور موثر در نمایشگاه زمانی مقدور است که بنگاه بداند در کل سال قرار است چه اهدافی را محقق کند راهبردهایش چیست و رویدادی چون نمایشگاه چهاردهم چه کمی به تخقق برنامه ها ی وی می کند.

سه هدف کلی می تواند حضور یک شرکت فعال در بازار بیمه در نمایشگاه را موثر کند.

1- مطالعه و توسعه دانش: در نمایشگاه بازیگران مختلف از حوزه های مختلف حضور دارند و کافی است تا با تعامل و گفتگو ، دانش مورد نیاز درباره یک موضوع را جذب کرد. خیلی از اوقات برای مطالعه روی ایده های آتی پیدا کردن افرادی که بتوانند نظر مرتبط بدهند زیاد نیست.

2- زمینه سازی برای تفاهم: بنگاه ها قرار نیست بعد از هر دیداری با هم قرارداد امضا کنند اما تفاهم نامه می تواند زمینه ارتباطات آینده را تسهیل کند.

3- زمینه سازی برای آینده: در مسیر زمینه سازی برای آینده مقوله های برندینگ، حضور در پنل، گفتگو، صحبت، تبادل هدایا،و حتی بازدید ساده می تواند در مسیر همکاری های آینده بستر ازی مناسبی را شکل دهد.

منتها این سه هدف بدون فراهم کردن مقدمات و تیم های گفتگو غیر ممکن است.فعالان بازار بیمه ای باید از قبل بدانند که دنبال چه هستند تا بتوانند بهترین دستاورد از نمایشگاه داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  17  =  25