عوامل صعودی شدن بورس امروز

شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که حقیقی ها در بازار فعالتر ظاهر شده اند و بیشتر در موقعیت خرید بوده اند. بررسی دیگر شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که خریداران نسبت به فروشندگان برتری آشکار دارند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص ها در بورس و فرابورس هم فعلا به تاثیر از شاخص های عملکردی بازار سهام و سیگنال های مربوط به مذاکرات در جریان احیای برجام در نیمه دوم کانال 1.4 میلیون واحد ایستاده است.

مهمترین دلیل برای صعودی شدن شاخص ها در بورس و فرابورس

آنچه معاملات را فعلا در همان مسیر صعودی نگه می دارد می تواند فعال شدن حقیقی ها و افزایش ارزش معاملات خُرد همسو با توان بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان باشد.

در شرایط کنونی موقعیت های خرید شانس بیشتری نسبت به موقعیت های فروش دارد. با این وصف نشانه های رونق شکل گرفته به دلیل مولفه های بیرونی بازار، پایدار نیست و ممکن است بازار دوباره در سویه دیگر دنبال شود یا حتی عقبگرد داشته باشد.

با این وصف معاملات روز شنبه متاثر از شرایط کنونی بازار سهام احتمالا در کانال 1.4 میلیون واحد به کار خود ادامه دهد و البته شاهد مسیر روبه جلوی شاخص ها باشد. بازار سهام فعلا در موقعیتی قرار دارد که توان خریداران و کشش قیمت های جذاب سهام می تواند حرکت روبه جلو را دنبال کنند.

نظرسنجی: امیدوار به حرکت روبه جلوی شاخص ها در بورس و فرابورس

تازه ترین نظرسنجی روزانه نشان می‌دهد که بیشتر تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه نسبت به حرکت روبه جلوی شاخص ها بسیار امیدوارند اما شدت حرکت روبه جلوی شاخص ها میتواند نسبت به هفته قبل محدود شود اما آنچه معاملات را امیدوار نگه داشته و از دید فعالان و تحلیلگران حایز اهمیت و توجه است؛ فعال شدن حقیقی ها در معاملات و برتری آشکار خریداران در برابر فروشندگان در موقعیت های معاملاتی است. تداوم این وضعیت به باور آنان میتواند معاملات روز شنبه بازار سهام را مثبت و صعودی کند.

 

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  69  =  72