افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۴

بورس اوراق بهادار تهران که روز گذشته تحت تأثیر بخشنامه وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض بر صادرات محصولات معدنی به شدت منفی شده بود، امروز گرچه در ساعات اولیه روند ریزشی به خود گرفت، اما بعد از آن روند رو به رشد پیدا کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 8100 واحد به یک میلیون و 454 هزار و 127 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد 2676 واحد به رقم 382 هزار و 969 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به 5 میلیون و 970 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 10 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 482 فقره معامله و به ارزش 4974 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 56 صدم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 7 دهم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 57 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 54 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 58 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی خلیج فارس، پالایش تبریز و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با 109 واحد افزایش به 20 هزار و 38 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و  116 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه هم 340 هزار میلیارد تومان شد، معامله گران امروز در فرابورس بیش از 2.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 211 فقره معامله و به ارزش 8372 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای آریاساسول، مالی سپهر، پتروشیمی مارون، پالایش لاوان، برق دماوند و بهمن دیزل، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

19  −    =  12