افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد 13 هزار و 539 واحد به رقم یک میلیون و 467 هزار و 668 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 4675 واحد به رقم 387 هزار و 639 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 844 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 484 هزار فقره معامله و به ارزش 4660 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 93 صدم درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن 1.2 درصد رشد داشتند. شاخص آزاد شناور 92 صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس فقط 98 صدم درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس 87 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تهران، گروه مپنا، مخابرات ایران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 209 واحد افزایش به رقم 20 هزار و 247 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 128 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم 343 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران در فرابورس امروز بیش از 2.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 230 هزار فقره معامله و به ارزش 4908 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی مارون و ذغال سنگ پروده طبس بیشترین اثر افزایش بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

بر اساس اعلام شرکت بورس از 29 فروردین قرار است دامنه نوسان یک درصد اضافه شود، یعنی نوسان روزانه نمادها بعلاوه ـ منهای 6 درصد خواهد شد. این وعده‌ای است که عشقی رئیس سازمان بورس سال گذشته ارائه کرد که هر فصل دامنه نوسان به صورت متقارن یک درصد اضافه شود تا به سقف نهایی بعلاوه ـ منهای 10 درصد روزانه برسد. این امر در جهت افزایش نقدشوندگی بازار به شمار می‌رود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1